Úvod
|
Napsali o nás
Řidičský patriotismus
Že Češi nejvíce kupují škodovky, je známá věc. Ovšem podobné vyhledávání domácí značky je obvyklé také v ostatních středoevropských zemích. Vyplývá to ze spotřebitelského průzkumu společnosti AAA AUTO, který pravidelně organizuje v pěti státech -Polsku, Maďarsku, Rumunsku, Slovensku a Česku.
Při výběru ojetého auta sahají Češi nejčastěji po Škodě Fabii, Felicii a Octavii (37 % preferenci). Také slovenští motoristé vnímají mladoboleslavské vozy jako domácí značku, proto zde rovněž obsadily první tři příčky zájmu a ukrajují šestatřicet procent z celkových prodejů ojetých osobních vozů. „V příštích letech můžeme na Slovensku očekávat prudký růst zájmu o ojeté vozy značky Kia, které se tam vyrábějí," předpovídá Matyáš Kořínek ze společnosti AAA AUTO. V Maďarsku vévodí trhu ojetin zde vyráběné suzuki. Nejvíce se prodávají ojeté swifty, ignisy a wagony R+. Polsko je tradiční zemí opelů, proto se i v autobazarech nejčastěji setkáte s modely Astra, Vectra a Corsa.
Stejný trend nalezneme i v Rumunsku, kde zaujímají největší podíl (14 %) prodeje ojetých Dacií Logan, Solenza a Supernova. „Ukazuje se, že přes vliv globalizace automobilového trhu na spotřebitelské preference oceňují zákazníci stále tradiční domácí značky. Jejich obliba je dána i širokou prodejní a servisní sítí a často také lokálním patriotismem.