Motorinfo.cz: Počet ojetin s automatickým denním svícením se zdvojnásobil

Zatímco ojeté vozy se dvěma či méně airbagy se stávají v českých autobazarech standardem, z bezpečnostních prvků je nejvíce na vzestupu automatické denní svícení. 
 
Počet prodaných automobilů s touto funkcí byl oproti loňskému roku více než dvojnásobný. Vyplynulo to z každoroční analýzy ojetých automobilů AAA AUTO.
 
Denní svícení, které výrazně napomáhá bezpečnosti silničního provozu, je v České republice zavedeno od 1. července 2006. Povinnost mít rozsvícena světla po celý den bez ohledu na zimní nebo letní čas má řada evropských států. Stále častěji se v českých autobazarech objevují ojeté vozy s tímto bezpečnostním prvkem. Počet ojetin se zavedeným denním svícením v letošním roce zaznamenal nárůst dokonce o 108,6 %.
 
Růst zaznamenal rovněž systém aktivní bezpečnosti vozidla ABS (Antiblockiersystem) neboli protiblokovací systém, který umožňuje zachování stability, ovladatelnosti a řiditelnosti vozidla v mezních situacích. Meziročně počet vozů s ABS stoupl o 10,2 %. Ještě o něco výraznější byl nárůst systému ESP (Electronic Stability Program). Jedná se o funkci, která pomáhá stabilizovat automobil pomocí přibrzdění některého z kol a omezením výkonu motoru. Automobilů s tímto bezpečnostním prvkem se letos prodalo o 14 % více než v roce 2014. Mírný nárůst (5,3 %) zaznamenaly i vozy s mlhovkami.
 
Bezpečnostní výbava na trhu ojetých vozů v roce 2015 v porovnání s předchozími roky
 
Podle průzkumu se v autobazarech stále méně objevují vozy, které mají ve výbavě dva či méně airbagů. Důvodem je fakt, že automobily s tímto počtem airbagů jsou postupně nahrazovány auty, která disponují třemi a více airbagy. Zatím co u prvně zmíněných vozů poklesly letošní prodeje o 13,6 %, automobily s více airbagy meziročně poskočily o 16,2 %. „Při vývoji nových vozů dochází průběžně ke zvyšování stupňů jednotlivých bezpečnostních prvků, a to ať už z hlediska kvality, tak i kvantity. V návaznosti na to se pak bezpečnější vozy postupně dostávají i na trh ojetin,“ říká generální ředitelka AAA AUTO, Karolína Topolová a dodává: „Stále častěji se tak v naší nabídce objevují automobily se třemi a více airbagy.“
 
Článek si můžete přečíst zde.



Vážíme si vašeho
soukromí

Soubory cookie se používají k ukládání vašich nastavení a preferencí a pomáhají nám analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Informace o používání našich stránek sdílíme také s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy. Udělujete svůj souhlas společnosti AURES Holdings a.s. Více informací naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 14 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,6
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,6 hvězdičky.