Mobilem a z úrovně světel. Radíme, jak co nejlépe vyfotit auto do inzerátu

Podzimní prodejní sezona začíná, lidé nabízejí auta bazarům. Experti AAA Auto radí, nač dát při focení pozor 

Podzimní prodejní sezona patří spolu s tou jarní k nejsilnějším – počty aut nabízených bazarům k prodeji výrazně rostou. Aby výkupčího v bazaru nabídka zaujala, je dobré auto vyfotit tak, aby co nejlépe vynikly jeho přednosti. Profesionální fotografové, kteří denně fotí stovky aut do nabídky největšího tuzemského autocentra AAA Auto, radí, co udělat pro to, aby fotografie vašeho vozu byly co nejlepší.

Jak se na fotografování připravit

– Klidně použijte mobilní telefon, není třeba používat fotoaparát. Nezapomeňte hadříkem důkladně očistit čočku mobilu.

– Foťte zásadně umyté a poté osušené auto – mokré „fleky“ po mytí nevypadají dobře a lesknou se, pod autem jsou loužičky vody.

– Vždy vyčistěte interiér, alespoň vysavačem na benzince. Palubní desku otřete hadrem od prachu.

– Vyberte vhodnou lokalitu vzhledem k typu vozu – nehodí se například fotit sporťák v lese, offroad na sídlišti a podobně.

– Zamyslete se nad směrem, odkud svítí slunce; barva auta nejlépe vynikne, pokud po něm necháte světlo „sklouznout“. Pokud by byl zdroj světla proti fotografovi, barva a detaily by zanikly – nefoťte tedy raději v protisvětle (byť zkušený fotograf takto může vyrobit zajímavý snímek). Ideální je fotit pod mrakem, kdy je světlo rozptýlené. Pozor na západ slunce – světlo je sice měkké, ale focení mohou komplikovat dlouhé stíny, případně kombinace teplého světla a odraz modrého nebe na autě.

Jak fotit exteriér

– Auto vždy foťte na šířku. Fotky snímané mobilem na výšku jsou jinak zbytečně malé; ty si nechejte na Instagram.

– Nevyužívejte širokoúhlý režim fotoaparátu – široký objektiv totiž deformuje obraz. Navíc je to většinou zbytečné, i základní nastavení mobilních foťáků je dostatečně širokoúhlé.

– Základní zásada: vždy vyfoťte celé auto, ne výškovou či šířkovou půlku; takových příšerných „polofotek“ je plná inzerce. Auto umístěte doprostřed snímku, není třeba vytvářet umělecký dojem.

– Vždy foťte z úrovně světel či z podhledu, nikdy z úrovně ramen fotografa. Výjimku můžete udělat u nízkých sporťáků, kde to někdy vypadá dobře.

– Nafoťte auto ze všech čtyř rohů. Můžete experimentovat s úhly – zabrat více bok nebo naopak předek a zadek auta, pokud budete správně kombinovat, získáte dvě fotky s převahou boční části a dvě fotky s převahou přední a zadní části auta.

– Další fotky by měly obsahovat detaily přední a zadní části vozu, případná poškození a motorový prostor.

– Kola buď natočte k fotografovi, nebo je nechejte rovně; nikdy nefoťte pneumatiku.

– Snažte se, aby za autem bylo jednotné pozadí (zeď, obzor) a aby ze střechy „netrčely“ například značky nebo sloupy.

Jak fotit interiér

– Také uvnitř foťte vždy na šířku. I zde je lepší vyhnout se širokoúhlému režimu, který deformuje obraz a je citlivější na množství světla.

– Vyfoťte celek interiéru z pravé zadní sedačky – sklopte přední opěradla co nejvíc dozadu, aby byly vidět sedáky. Nezabírejte zbytečně hodně výhledu z čelního okna (automatické vyvažování kontrastu by vám zbytek fotky zbytečně ztmavilo), zaberte více právě sedáky a středový tunel.

– Vyfoťte celou řidičovu sedačku, nejlépe skrz otevřené řidičovy dveře s otevřeným oknem; případně i další sedačky podobným stylem.

– Nezapomeňte na nadstandardní výbavu (ventilované sedačky, adaptivní tempomat, prémiový audiosystém, panoramatickou střechu apod.). A také na fotku zavazadlového prostoru.




Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 53 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.