Nejčastější vánoční ojetina stojí do sto tisíc.
"Dříve si lidé chtěli koupit čtyřkolku cherokeeho, dnes už přemýšlejí více a chápou auto jako spotřební zboží," říká Petr Přikryl z asociace autobazaristů. Podle něj doba, kdy lidé o Vánocích podléhali emocím a pro radost si kupovali dražší vozy, už dávno skončila.
Nejčastěji prodávané vozy podle bazarů v tomto období stojí do sto tisíc. Stejně jako v případě nových aut i u těch ojetých prodejům vévodí škodovky. Podle Filipa Kučery z Auto Esa v předvánočním období poptávka roste, kupujícími jsou rodiče, kteří pořizují první vůz svým dětem. Pryč je také doba, kdy potomci dostávali stará auta, jako je Škoda 120 nebo favorit. "Poptávají vozy vizuálně atraktivní a s kvalitní bezpečnostní výbavou," dodává Kučera. Pokud si auto vybírají ženy, nejčastěji se rozhodnou pro stříbrnou fabii.
Podle statistik AAA Auto je v letošním roce nejprodávanějším modelem benzinový (benzin je také dominantním palivem) kombík s výkonem do 100 kilowatt. Roste také popularita čtyřkolek a v Česku dosud spíše netradičních aut s automatickou převodovkou, kterými bývá vybavena jen desetina ojetin.
Statistiky Společnost Cebia, která sleduje původ ojetých aut, tvrdí: * Téměř tři čtvrtiny prodaných aut pocházejí z tuzemska. Pak nasleduje Německo a Itálie. * Klesá zájem o velmi levné ojetiny, průměrná cena vzrostla na 198 tisíc korun. * Nejčastěji se kupují vozy staré čtyři až šest let, ze značek Škoda, Volkswagen a Ford. * Stejně jako ve světě roste zájem o bílé vozy. * Auto se v průměru "ohřeje" v autobazaru 69 dní. * Průměrný nájezd je 120 tisíc.