Madam Business: Muži porušují dopravní předpisy, ženy za volantem se nepředvádí

Exkluzivní průzkum odhalil, že muži často nedodržují dopravní předpisy a nedodržují potřebný odstup, ženy v porovnání s „alfa samci" jezdí bezpečněji! Rok od roku narůstá počet zákaznic kupujících si auta, něžné pohlaví investuje více do havarijního pojištění a v prospěch ženské bezpečnosti mluví i statistiky dopravních nehod. Tak jak to je, jsou lepšími řidiči ženy nebo muži? Svůj pohled na věc představila generální ředitelka společnosti AAA AUTO Karolína Topolová spolu s dopravní psycholožkou Danielou Čajánkovou a ředitelem služby dopravní policie Leošem Tržilem na tiskové konferenci zaměřené na bezpečnost a stoupající agresivitu na cestách, vše pod moderátorskou taktovkou Kateřiny Kristelové.

„Na stránkách osvětového projektu www.zenaaauto.cz jsme udělali exkluzivní průzkum o tom, kdo je lepší řidič. A vyšlo nám z toho, že ženy jezdí bezpečněji, muži nerespektují dopravní předpisy, nedodržují potřebný odstup a moc riskují. Něžné pohlaví je opatrnější, ale podle respondentů ve věku 18-35 let ženy častokrát řídí lépe než muži," prozradila generální ředitelka společnosti AAA AUTO Karolína Topolová - jediná žena ve vedení firmy z automobilového byznysu v Evropě. Přiznala, že i ona musí být v mužském světě hodně tvrdá a průbojná a potvrdila jeden ze závěrů tiskové konference, že ženy se za volantem někdy velice úspěšně přizpůsobují agresivnějšímu mužskému světu.

Muži pod tlakem častěji sklouzávají k neadekvátním reakcím a zejména mladší ročníky žen se jim snaží v rychlé jízdě přizpůsobovat. „Až 80 procent vybodovaných řidičů jsou muži, kteří představují problémové osobnosti a nerespektují dopravní pravidla. Ženy se nechají vybodovat často nesmyslně, nevšímavostí a zbytečnostmi," vysvětlila akreditovaná dopravní psycholožka PhDr. Daniela Čajánková.

Agresivita na silnicích roste, ale podle odborníků ji není třeba oplácet stejnou mincí. Pod čísla dopravních nehod se podepisují v 79 % případů muži. Při jimi zaviněných nehodách mají statistiky usmrcení v pololetním srovnání stoupající tendenci, konstatoval Leoš Tržil z Ředitelství služby dopravní policie.

Ženy se při koupi auta zaměřují na bezpečnostní prvky, muži hledí na kvalitu značky a motorizaci. „Z našich prodejních statistik vyplývá, že za posledních pět let se podíl žen - zákaznic zvýšil zhruba o dva procentní body z 25 % na 27 %. Drtivá většina z nich si při koupi auta uzavírá havarijní pojištění," doplnila Karolína Topolová.

V klíčové otázce o tom, kdo je lepší řidič, podpořila ženy i moderátorka tiskové konference Kateřina Kristelová, která se považuje za dobrou řidičku: „Samozřejmě, že za lepší řidiče považuji ženy. Jsme méně agresivní, ale zato pozornější a svědomitější."




Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 22 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.