iProsperita.cz: Manažery si firmy nejraději vychovávají samy

Firmy, zejména z průmyslových oborů, si stále více stěžují na nedostatek kvalifikovaných pracovníků, kvůli kterému musí brzdit často slibně se rozvíjející výrobu svých produktů. Ani při hledání adeptů na řídící pozice situace jejich manažerů nebývá o moc lehčí – nedostatek vhodných adeptů na místa manažerů pociťují dvě třetiny respondentů (65 %) ankety mezi finalisty loňského 22. ročníku prestižní soutěže MANAŽER ROKU. Nové tváře do managementu společností proto nejraději nacházejí přímo v řadách svých zaměstnanců.

„Manažery si zajišťujeme vlastní výchovou – výběrem schopných kolegů a jejich povyšováním do manažerských funkcí,“ uvedl předseda představenstva plzeňského výrobního družstva Obzor Zdeněk Sobota. Výchovou vlastních pracovníků, kteří při tom procházejí celým výrobním procesem firmy, si připravují své následovníky také ve společnostech RCD Radiokomunikace spol. s. r. o, jak řekl její generální ředitel Tomáš Ditrt, či oděvní družstvo Moděva z Konic, což potvrdil jeho předseda Leo Doseděl. Podobně situaci řeší společnost FOR G z Ústeckého kraje. „Je to vlastní dlouhý proces interní výchovy. Pracovníci s vysokoškolskou kvalifikací technického zaměření regionálně v kraji prostě nejsou,“ uvedl jednatel společnosti FOR G Miroslav Vrátný.

Moderních metod výběru nových manažerů využívají například ve firmě AAA AUTO International a.s., která obchoduje s ojetými automobily. „Kromě výchovy vlastních zaměstnanců prostřednictvím tréninkového oddělení, které pečuje o jejich růst, hledáme nové manažery pomocí výběrových řízení v rámci assessment center ve všech zemích, kde společnost působí,“ uvedla její generální ředitelka Karolína Topolová.

Špičkoví manažeři přitom připomínají, že u nových zaměstnanců nestačí hodnotit jen jejich odbornost, ale také osobnostní předpoklady a motivaci. Kromě finančního ohodnocení nováčky do managementu firem lákají na různé benefity – služební automobil, telefon, počítač, to vše ke služebnímu i soukromému využití.

Oslovení manažeři se shodují na názoru, že klíčové je udržet si kvalitní zaměstnance ze svého týmu a dát jim šanci k osobnímu rozvoji. Dlouholeté zkušenosti, odbornou specializaci a loajalitu totiž podle jejich zkušeností nelze nahradit.

Další informace o šetření mezi manažery lze najít na webových stránkách soutěže www.manazerroku.cz, kde jsou uvedeny jak zprávy ze setkávání manažerů, tak i informace o samotné soutěži a o možnosti, jak se do ní zapojit.

Vyhlašovateli soutěže jsou Svaz průmyslu a dopravy ČR, Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů ČR a Česká manažerská asociace. Jejím posláním je upozornit na nejschopnější manažerské osobnosti v ČR, ale také navzájem předávat zkušenosti, názory, náměty, které kultivují podnikatelské prostředí či pomáhají nalézat cesty k lepší komunikaci mezi soukromým a státním sektorem i pečovat o etiku v manažerské práci.

 

Článek si můžete přečíst také zde.




Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 0 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.