Idnes.cz: Shání se ojetý bus pro rodinu. Renault Espace je třeba dobře prověřit

Velký Renault Espace je zakladatelem třídy MPV v Evropě. Už od první generace se těší značnému zájmu motoristů, kterým tradičně nabízí mimořádný vnitřní prostor a vysoký cestovní komfort. Početné rodiny mají sice i jiné možnosti, Espace je však v tomto směru zavedená značka, a proto pro mnohé představuje první a nezřídka i jedinou volbu.

Na to přirozeně slyší mnoho motoristů, navíc ani náklady na palivo nejsou v dnešní době moderních turbodieselů vysoké. Kromě toho velká univerzálnost modelu umožňuje i jeho využití v drobném podnikání.Nic na tom nemění ani značně pochroumaná pověst vozidel značky Renault. Zejména spolehlivost elektroniky bývá často kritizována, ale výhrady se nevyhýbají ani některým motorům. Na druhou stranu je to vše na trhu s ojetými automobily vyváženo opravdu lákavou pořizovací cenou.
 
Espace okouzlí prostorností a variabilitou interiéru.
 
Espace tak nachází uplatnění u rodin s početnějším potomstvem či živnostníků, kteří v něm sem tam odvezou, co potřebují. Přitom se mohou spolehnout na komfort osobního vozu namísto jízdy v rozvrzaném pick-upu nebo dodávce. Častěji se však toto MPV ocitá v typické rodinné úloze, kdy poskytuje špičkový komfort například při dlouhých jízdách na dovolenou.

Ve dvou velikostech
Předposlední generace vozu, o které je řeč, přitom vyjela už v roce 2002 na upravené podvozkové platformě modelu Laguna. Espace se vyráběl hned ve dvou verzích: kromě standardní totiž vyjela i prodloužená varianta Grand. Zatímco Espace má rozvor 2 805 mm, Grand Espace těží z rozvoru prodlouženého na 2 870 mm. Odlišná je i délka karoserie, a to 4 655 mm proti 4 855 mm.

Vůz byl dodáván jako pěti či sedmimístný. Jednotlivá sedadla lze přitom různě posouvat, sklápět nebo vyjímat (platí pro druhou a třetí řadu sedaček). Variabilita interiéru je doslova příkladná a to musíme ještě zmínit řadu menších odkládacích prostorů v podobě různých schránek rozesetých po interiéru. S úložnými místy tedy problém rozhodně nebude.Z toho plyne prostý fakt, že zatímco každý espace disponuje opravdu velkým vnitřním prostorem, nabídka místa pro posádku a zavazadla v prodlouženém provedení Grand Espace je doslova královská. To poznáte jak v prostoru pro cestující, tak v kufru. Při plném obsazení vozu najdete ve standardním provedení prostor pro zavazadla o objemu 290 litrů (což je velikost kufru malého auta formátu Škody Fabie), maximálně tato verze odveze náklad o objemu 2 860 litrů. Prodloužený Grand Espace zvládne v základním uspořádání zavazadla o objemu 455 litrů a jeho maximální nákladová kapacita představuje vynikajících 3 050 litrů.
 
Futuristické tvary
Samostatnou kapitolu představuje pracoviště řidiče, které je hodně svérázné. Hluboká palubní deska působí zcela atypicky. Přístrojová kaplička v podobě širokého kšiltu je centrálně umístěna na samotném vrcholu, s čímž mohou mít někteří řidiči problém. Zejména pokud drahé polovičky rády mluví do řízení a dodržování maximální povolené rychlosti. Zde totiž má prakticky celá posádka na tachometr výhled jako z první řady kinosálu.
 
Espace čtvrté generace se představil v roce 2002, ale přístrojovka vypadá i na dnešek velmi futuristicky.
Zbytek palubní desky pokrývají dvířka nejrůznějších přihrádek, takže i cestující na předních sedadlech mají prostoru na nejrůznější drobnosti nadbytek. Zcela atypicky je umístěno také ovládání klimatizace, které najdete na dveřích. Startování probíhá stejně jako u dalších modelů Renault namísto klasických klíčků pomocí karty a startovacího tlačítka. Právě čtečka startovacích karet patří mezi slabší články vozu a může zapříčinit nehybnost automobilu.
 
Ale pokud vše funguje, můžete se těšit na skutečně komfortní jízdu. Měkce naladěný podvozek z ohromného MPV žádného přeborníka ve slalomu neudělá, ale postará se o skvělé tlumení nerovností, což je vzhledem k rodinnému zaměření automobilu mnohem důležitější schopnost než rychlé zdolávání zatáček. Pokud je navíc vůz vybaven silným motorem, může na dálnici mile překvapit.

Kdo chce jezdit svižně a současně za příznivých provozních nákladů, měl by hledat turbodiesel, ale určitě ne některý z těch základních.Základní benzinový dvoulitr o výkonu maximálně 100 kW díru do světa zrovna neudělá. Přeplňované dvoulitry jsou v tomto směru sice lepší, ale spotřebou zastíní i Otesánka. Úsporu přirozeně nelze očekávat ani od benzinového šestiválce, i když jeho výkon 177 kW je úchvatný.
I když výhodou agregátů 1.9 dCi je poměrně slušná spolehlivost, výkony 85 a 88 kW zrovna nenadchnou. Dvoulitry 110 a 127 kW jedou citelně lépe, jenže se někdy potýkají s potížemi s mazáním. Jednotky 2.2 dCi stejně jako šestiválce 3.0 dCi nejsou vzorem spolehlivosti. Třílitry nadchnou výkonem 120 až 133 kW a současně nečekaně nízkou spotřebou nafty, ale někdy je potkají nepříjemné závady. Řeč je například o přehřívání či nadměrné spotřebě oleje.
 
Zkrátka vybrat vhodnou motorizaci není vůbec jednoduché. V zásadě lze říci, že je důležité zvolit vozidlo s jasnou minulostí a servisní historií. Dobré je také měnit motorový olej raději dříve, než udává výrobce, protože u turbodieselů může být právě přesluhující olej nositelem nemalých potíží.
Zapomeňte na prodloužené servisní intervaly po 30 tisících kilometrů. Ujet na jeden olej 20 tisíc kilometrů je naprostý strop. Kdo jezdí hlavně po městě, měl by měnit raději ještě dříve. Včasná výměna olejové náplně je u turbodieselů Renault klíčem k jejich životnosti. Bohužel, u ojetého vozu budete často dost těžko zjišťovat, jak byl servisován.
 
Renault Espace podle odborníka z bazaru
Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO
Zájemci o ojeté MPV se o Renault Espace zajímají velice často. Vůz pověstný cestovním komfortem a mimořádnou prostorností je i díky ceně na trhu s ojetými automobily opravdu zajímavou možností. Většinu motoristů navíc okouzlí i variabilitou interiéru a řadou nejrůznějších schránek na drobnosti.
Při výběru je však důležité věnovat zvýšenou pozornost elektronice. Rozhodně všemožně prověřte elektrickou výbavu. Časté jsou poruchy čidel tlaku v pneumatikách, ale i závady startovacích karet nebo jejich čteček. Vyzkoušejte tedy všechny karty dodané k vozidlu. Někdy zlobí také elektronická parkovací brzda a nezapomeňte prověřit ani funkčnost klimatizace.
U takto těžkého vozu nepřekvapí výskyt vůlí na přední nápravě, kratší životnost mají brzdové obložení i spojka. Některé automobily mají zvlněné brzdové kotouče, zde je tedy nutná jejich výměna.
Specifickou závadou tohoto modelu je zablokovaná kapota motoru, kterou pak nelze otevřít.
Na druhou stranu ceny těchto vozidel jsou často tak lákavé, že jim řada řidičů nějaké ty možné potíže odpustí.
 
 
Článek si můžete přečíst také zde.



Vážíme si vašeho
soukromí

Soubory cookie se používají k ukládání vašich nastavení a preferencí a pomáhají nám analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Informace o používání našich stránek sdílíme také s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy. Udělujete svůj souhlas společnosti AURES Holdings a.s. Více informací naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 0 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,6
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,6 hvězdičky.