Firma AAA Auto snížila ztrátu

Největší prodejce ojetých aut ve střední a východní Evropě společnost AAA Auto skončila i v prvním čtvrtletí podle očekávání v červených číslech. Čistá ztráta ve výši 5,3 milionu eur (přes 135 milionů korun), byla sice nižší než ve čtvrtém kvartálu 2007, kdy společnost prodělala 9,2 milionu eur, za srovnatelné období roku 2007 však byla »Áčka« ještě v zisku 467 milionů. 

»Počáteční zpomalení trhu, které se projevilo ve čtvrtém čtvrtletí roku 2007, pokračovalo dle našeho předpokladu i v prvním čtvrtletí 2008,« uvedl generální ředitel společnosti Anthony James Denny.
Oproti odhadům analytiků skončila společnost o něco lépe, podle průzkumu agentury Reuters jí v průměru předpovídali ztrátu ve výši 5,6 milionu eur. Pesimističtější byli analytici společnosti Patria Finance, kteří očekávali 6,4 milionu eur. «Vzhledem k tomu, že provozní ztráta byla téměř v souladu s naším odhadem, výsledek byl ovlivněn především daleko menší ztrátou v oblasti finančních aktivit v důsledku výrazného snížení automobilového parku, což vedlo k nižší finanční potřebě,« uvádí ve svém komentáři. 

Investoři přijali výsledky pozitivně. Titul na pražské burze posílil o 6,17 procenta na 24,25 koruny za kus. Analytici ale upozorňují, že kvůli malým objemům obchodů nejsou velké výkyvy kurzu nic neobvyklého. »Opět se potvrzuje, že tento titul je velmi volatilní, což je dáno také malou likviditou - dnes se jej zobchodovalo za devět milionů korun, což v případě AAA znamená vysoce nadprůměrný objem,« zhodnotil páteční obchodování Miroslav Adamkovič z Komerční banky. 

Hodnota akcií také zůstává na méně než polovině její upisovací ceny. Ta koncem loňského září, kdy firma vstupovala na burzu činila 55 korun. Dokud se firma nezotaví a její hospodaření se nevrátí do kladných čísel, nemohou akcionáři počítat ani s dividendou. »Nejříve za rok 2009, pokud se nám bude dobře dařit,« řekl HN finanční šéf společnosti Kamil Ziegler. 

Spolu s výsledky za první kvartál zveřejnila společnost i úsporná opatření a další kroky, jež by jí měly vrátit do kladných hodnot. Cíl pro letošní rok je dosáhnout kladný hrubý zisk EBITDA. Ten se v prvním kvartálu meziročně propadl do záporných 3,7 milionu eur oproti kladným dvěma milionům v prvním čtvrtletí loni. »Nebudeme dávat jinou projekci do konce roku,« řekl Ziegler s odvoláním na probíhající změny ve společnosti.
V rámci optimalizace sítě poboček zavřela minulý týden společnost dvě pobočky v Maďarsku a jednu v Polsku. »Nemáme v plánu zavírat pobočky v Česku,« řekl Denny. Zavření hrozilo táborské pobočce, nakonec došlo pouze k jejímu zeštíhlení. Zmenšovat bude společnost i některé další velké tuzemské pobočky. Za dva týdny otevře další v Plzni, celkem jich bude mít 45. V Polsku, Maďarsku i Česku plánují také odprodej nevyužitých nemovitostí.

 




Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 0 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.