Deník.cz: V Česku se loni nabízelo celkem 932 tisíc ojetých vozů

V Česku se loni na trhu ojetin nabízelo v bazarech a na inzeráty 932.000 vozů. Jejich průměrná inzerovaná cena byla 180.200 korun a stáří deset let. Na tachometru měly průměrně 147.800 km. Vyplývá to z kontinuálního sledování trhu skupinou AAA Auto. Podle odhadu společnosti Cebia se loni v tuzemsku prodalo téměř 700.000 ojetých vozů. Prodej nových osobních aut loni vzrostl o 20 procent na rekordních 230.857 vozů. Škoda Auto prodala 73.927 vozů a získala téměř třetinový podíl trhu.

Nejvíce ojetých vozů se tradičně nabízelo v Praze, kde bylo v loňském roce k dispozici celkem 275.915 ojetin, a to jak prostřednictvím obchodníků, tak soukromých prodejců. V prosinci nabízely pražské prodejny 30.583 aut, což bylo o téměř pět tisíc vozů více než v listopadu. Naopak nejnižší počet vozů nabízela loni karlovarská prodejní místa.

Zákazníci kupovali koncem roku spíše starší vozy. Zatímco v listopadu činilo průměrné stáří prodaných ojetin 8,9 roku, v prosinci to bylo už 9,5 roku. Celoroční průměr se v konečném součtu zastavil na deseti letech.

Stejně tak vzrostl v prosinci počet nabízených vozů. Poslední měsíc loňského roku nabídl českým zákazníkům celkem 100.000 vozů oproti 94.000 v listopadu. „Příčinou nárůstu nabízených vozů v prosinci podle nás byly tradiční slevy obchodníků s ojetinami před koncem roku, které se obvykle přelévají i do ledna následujícího roku, přičemž letošek není výjimkou," uvedla generální ředitelka AAA Karolína Topolová.

Mezi nejvíce inzerované značky v uplynulém roce patřila tradičně tuzemská Škoda, následovaná VW a Fordem. Za první Škodou Octavií následovala Fabia, třetí byl VW Passat. Do první desítky se vešla i stále oblíbenější Škoda Superb, která se v prosinci umístila na šestém místě a celkově za rok 2015 obsadila 7. pozici.

Nabídku ojetých vozů kontinuálně mapuje 30 analytiků výkupního oddělení AAA Auto, kteří denně aktualizují zejména cenovou mapu ojetin v celém regionu střední Evropy. Sledují inzeráty na auto serverech, v tištěných médiích i webové nabídky autobazarů. AAA Auto také prostřednictvím call centra, emailu a kontaktních formulářů analyzuje měsíčně až 15.000 přímých nabídek vozů, z nichž přibližně 5000 nakonec vykoupí.

 

Článek si můžete přečíst také zde.




Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 0 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.