
Eva PERKAUSOVÁ, moderátorka
Auto je ta nejhorší investice. Tak tato věta už dávno neplatí.
Roman ŠEBRLE, moderátor
Ano, nedostatek nových vozů totiž způsobil, že se motoristé vrhli na auta zánovní. Jejich ceny dohnaly právě ceny aut nových. Na ceně ale stoupají také ojetiny, které na své hodnotě téměř nic neztrácí.
anketa
Mám starší auto, který už víceméně chci obměnit, a myslím, že teď je ta pravá doba. Kvůli těm cenám, já mám obavy, že budou ještě vyšší.
anketa
Ale opravdu to vylítlo, ty ceny, nahoru. Vzali jsme si 50 000, to je málo. Vzali jsme si 70 000, to je taky málo, tak nevím, kam se dostaneme až.
Karel ZÍDKA, redaktor
Autobazary mají letos přímo žně. Zatímco dřív prodejci ojetin ceny ve svém vozovém parku postupně snižovali, dnes je to naopak. Například ceny aut do dvou let u některých modelů stouply zhruba až o 20 %.
Stanislav GÁLIK, ředitel pro inovace AAA Auto
Ceny ojetých vozů pořád rostou, pozorujeme to už několik měsíců.
Filip KUČERA, mluvčí Auto ESA
Člověk koupil před dvěma lety ojetou škodovku v ceně 220 000, takovou škodovku my pak jsme schopni vykoupit znovu za těch 220
Karel ZÍDKA, redaktor
Konec zdražování je přitom ještě daleko.
Stanislav GÁLIK, ředitel pro inovace AAA Auto
Určitě počítám, že to bude ještě několik měsíců, možná až 1 rok.
Karel ZÍDKA, redaktor
Na stoupajících cenách aut se podepisují i čím dál náročnější normy pro automobilky tlačené Evropskou unií, která chce dorovnat ceny aut se spalovacími motory s elektromobily.
Lukáš KOVANDA, hlavní ekonom Trinity Bank
To nebude tak, že se cena elektromobilu přiblíží cenám aut se spalovacími motory, ale naopak. Vlastně ty ceny aut se spalovacími motory se přiblíží cenám těch elektromobilů.
Karel ZÍDKA, redaktor
Samostatnou kapitolou jsou pak veteráni, tedy auta starší 30 let. Ta stoupají na ceně výrazně, rapidně. Nedávno se dokonce vydražila Škoda 100 z roku 1974 za neuvěřitelných 1 850 000. Možná jednou podobný osud čeká i tohohle mazla, tedy felicii, která se stane veteránem zhruba za 3 roky. Karel Zídka, CNN Prima News.
|