Nejen pořízení nového automobilu je dnes z velké většiny záležitostí firemních fleetů, také do ojetých automobilů firmy a živnostníci investují o 40 procent více finančních prostředků, než soukromí majitelé.
Firemní zákazníci autobazarů jsou navíc ochotni zaplatit za ojetý automobil v průměru o 70 tisíc korun více, než ten, kdo si jej kupuje pro soukromé účely. Není divu, že autobazary chystají pro firemní zákazníky speciální programy. Z výše zmíněných statistik, které vypracovala firma Profit booster, vychází také úvaha největšího českého řetězce autobazarů firmy AAA Auto a její nová prodejní strategie na rok 2016 se zaměřením na vysoko maržové segmenty zákazníků neboli podnikatele. Typickým zákazníkem z řad OSVČ nebo nějaké menší firmy je ženatý muž středního věku, který nejčastěji nakupuje vůz s karoserií kombi, MPV popřípadě SUV. Takový automobil pak svou spolehlivostí, spotřebou a v menší míře i reprezentativností vyhovuje potřebám jeho byznysu. Průměrné stáří takového vozu je 5 let a cena se pohybuje v průměru okolo 250 000 Kč.
„Pořízení vozu pak tito lidé chápou také jako investici do svého podnikání. AAA Auto se v letošním roce chystá zaměřit právě na tuto skupinu zákazníků, jejichž počet v poslední době významně roste. Proto chceme těmto klientům nabídku co nejvíce přizpůsobit,“ říká generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová a dodává: „AAA Auto jako lídr trhu s jasně nastavenými procesy a transparentní cenotvorbou může nabídnout těmto lidem to, co očekávají.“
Výsledkem úvah a nápadů, jak přilákat ještě více zákazníků z podnikatelské sféry, je chystané spuštění úvěrového produktu značky Mototechna s názvem Bumerang. Ten umožňuje pořízení vozu na úvěr s garantovanou výkupní cenou, popřípadě jeho zakoupení s doplatkem nebo výměnu za jiný. Podle slov zástupců AAA Auto konkuruje nový produkt především operativnímu leasingu. „Na našem webu, který měsíčně navštěvuje přes milion lidí, nabídneme specializované stránky pro podnikatele s možností on-line objednávek. Podnikatelům tak umožníme nákup kombinovaných balíčků osobních i pracovních vozů a unikátní možnost poskládat si svůj firemní fleet z libovolného počtu kusů i značek automobilů, stejně jako kombinaci nových a ojetých vozů dle potřeb podnikatelů,“ tvrdí Karolína Topolová. Firma AAA Auto navíc garantuje individuální přístup ke každému zákazníkovi, který projeví zájem a tvrdí, že ten, kdo se pro tento produkt rozhodne, ušetří oproti pořízení nového automobilu 30-40 procent financí. Délka trvání úvěru Bumerang by měla být 1-4 roky, zákazník se dopředu může dohodnout na nájezdu km přesně podle svých potřeb, možnost volby má i v případě akontace a na výběr bude mít také po ukončení smlouvy. Může totiž automobil za předem dohodnutou cenu nechat bazaru, může si vůz nechat a pouze doplatit úvěr nebo jej vyměnit za jiný novější s novou úvěrovou smlouvou za stejných popřípadě podobných podmínek. Oproti operativnímu leasingu je další rozdíl také v tom, že vlastníkem vozidla během trvání úvěrové smlouvy bude zákazník. Na financování produktu Bumerang se bude podílet tradiční partner AAA Auto nebankovní společnost Essox, která se zabývá právě úvěry a leasingem.
Vedle nového financování bude zákazníkům z řad OSVČ a menších firem k dispozici i nový specializovaný VIP program, jehož součástí bude individuální přístup ke každému zákazníkovi, specializovaný tým obchodníků a call centrum. Cílem je rozšíření služeb pro firemní zákazníky na bázi dlouhodobé spolupráce s klienty a balíčky šité podnikatelům na míru. 30 obchodních zástupců operujících po celé ČR zajistí ocenění a odkup vozů na adrese dané společnosti, společnostem s požadavkem na větší počet vozů bude možné tento servis zajistit také při prodeji.
Firemním zákazníkům jistě přijdou vhod předváděcí vozy dealerů, na jejichž výkup se nyní v AAA Auto soustředí. Jedná se o vozidla od půl roku do 4 let stáří s nájezdem do 20 až 80 tisíc kilometrů. Nesmírně důležitým faktorem je hlavně cena takto v podstatě pouze „zajetého“ vozu, která je o 20 % až 30 % nižší, než u vozu nového.
Článek si můžete přečíst také
zde.