Víc než polovina autobazarů v Česku porušuje zákony, ukázala zpráva České obchodní inspekce za loňský rok. Zákazníci se nejčastěji dozvídají nepravdivé informace o technickém stavu vozidla, největším problémem je stále stáčení tachometrů. Zájem o ojeté vozy v Česku i na Slovensku přitom stoupá. To ukázala analýza společnosti AAA AUTO.
V roce 2015 bylo v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku nabízeno na trhu s ojetými vozy celkem 4,475 milionu automobilů a s novou sezónou jejich počet dál roste. Zatímco průměrná cena ojetin v České republice byla loni 180 tisíc korun a v Polsku jen 130 tisíc korun, na Slovensku to bylo více než 313 tisíc korun.
Průměrné stáří vozů se pohybuje v rozmezí zhruba dvou a půl let. Nejmladší ojetiny (9,3 roku) se nabízejí na Slovensku, nejstarší pak v Polsku (11,9 roku). V Česku je průměrné stáří ojetého vozu deset let. Rozdíly jsou patrné i u průměrného počtu najetých kilometrů.
Oproti České republice a Slovensku, kde činil počet najetých kilometrů u vozů v průměru zhruba 148 tisíc kilometrů, ukazoval v Polsku a Maďarsku tachometr u průměrné ojetiny shodně 169 tisíc ujetých kilometrů.
Nejvíce ojetých aut mají lidé na výběr v Praze, celkem 276 tisíc ojetých vozů a na Slovensku v Bratislavě (82,7 tisíc vozů).
V Česku a na Slovensku vedou škodovky, v Maďarku a Polsku se jim ale nedaří
Popularita továrních značek v žebříčku nejoblíbenějších aut je v zemích Visegrádské čtyřky relativně odlišná, zejména co se týče nejvyhledávanějšího modelu vozu.
Zatímco v České republice a na Slovensku si první dvě příčky drží Škoda s modely Octavia a Fabia, podporované v loňském roce modelem Superb na sedmém, respektive osmém místě, v Polsku a v Maďarsku se do pomyslného žebříčku deseti nejoblíbenějších modelů nedostal jediný zástupce české Škody.
U Poláků a Maďarů dominuje Opel Astra. Jediné tři modely, které se vešly do TOP deseti značek ve všech čtyřech zemích, jsou VW Passat, Ford Focus a BMW 3.
Celý článek si můžete přečíst zde.