Skupina AAA Auto zvýší letos počet svých autobazarů o pět na 45 poboček. Plánuje přitom otevřít nejméně jednu pobočku na každém trhu, kde již působí, tedy v ČR, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku. Oznámili to dnes zástupci firmy na tiskové konferenci.
Zvyšování počtu poboček má být reakcí na rostoucí poptávku po ojetinách. Firma plánuje na všech trzích dosáhnout takové hustoty poboček jako v ČR, kde je minimálně jedna v každém kraji.
"V momentě, kdy otevřeme pětačtyřicátou pobočku, bude denní nabídka naší společnosti činit 13.500 vozů," uvedla generální ředitelka Karolína Topolová. Skupina AAA Auto se v České republice a na Slovensku soustřeďuje na zastoupení ve městech nad 40.000 obyvatel, v Maďarsku na krajská města a v Polsku na města s více než 300.000 obyvateli.
V roce 2015 bylo v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku nabízeno na trhu s ojetými vozy celkem 4,475 milionu automobilů a s novou sezónou jejich počet podle analýzy AAA dál roste. Zatímco průměrná cena ojetin v České republice v loňském roce činila 180.000 korun a v Polsku jen 130.000 Kč, na Slovensku to bylo naopak více než 313.000 Kč. Průměrné stáří vozů se pohybuje v rozmezí zhruba dvou a půl let. Nejmladší ojetiny (9,3 roku) se nabízejí na Slovensku, nejstarší pak v Polsku (11,9 roku). V Česku je průměrné stáří ojetého vozu deset let.
Rozdíly jsou patrné i u průměrného počtu najetých kilometrů. Oproti České republice a Slovensku, kde činil počet najetých kilometrů u vozů v průměru 148.000 kilometrů, respektive 147.000 kilometrů, ukazoval v Polsku a Maďarsku tachometr u průměrné ojetiny shodně 169.000 ujetých kilometrů.
Popularita továrních značek v žebříčku nejoblíbenějších aut je však v těchto čtyřech zemích, které spolu převážně sousedí, relativně odlišná, zejména co se týče nejvyhledávanějšího modelu vozu. Zatímco v České republice a na Slovensku si první dvě příčky drží Škoda s modely Octavia a Fabia, podporované v loňském roce modelem Superb na sedmém, respektive osmém místě, v Polsku a v Maďarsku se do pomyslného žebříčku deseti nejoblíbenějších modelů nedostal jediný zástupce české Škody. V obou zemích jasně dominuje Opel Astra. Jediné tři modely, které se vešly do TOP deseti značek ve všech čtyřech zemích, jsou VW Passat, Ford Focus a BMW 3.
Článek si můžete přečíst také zde.