Autoweb.cz: Ženy vybírají ojetý vůz s větší rozvahou

Dámská část populace více důvěřuje prověřeným autocentrům, kam si může přivést i vlastního mechanika, než aby riskovala pořízení vozu přes inzerát.

Při výběru ojetého vozu se ženy většinou chovají rozvážněji než muži. Ti často sází na své zkušenosti, zatímco ženy si do autobazaru nezřídka přivedou automechanika, který jim vybranou ojetinu prověří. Vyplívá to z údajů AAA AUTO, největšího obchodníka s ojetými vozy.

"Ženská část zákazníků je velmi pragmatická a nepodceňuje výběr automobilů, ojetý automobil ženy nevybírají na inzerát od soukromníků nebo z dovozu, kde je potřeba složitě ověřovat historii a dokumentaci vozu, ale preferují prověřená autocentra s tradicí. Berou si s sebou na pomoc automechanika, který jim pomůže vůz zkontrolovat po technické stránce. To doporučujeme všem našim zákazníkům, kterým umožňujeme prohlédnout si vůz na zvedáku a napojit si ho na vlastní diagnostiku," uvádí generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Dle statistik AAA AUTO představují ženy téměř 30% zákazníků. Ze všech žen pak 46,9% preferuje karoserii typu hatchback a 23,8% kombi. Jasně tedy převažuje praktičnost, která pro řadu mužů jistě není nejdůležitější.

"Ženy při výběru vozu zvažují více praktickou stránku a hledí na své potřeby. Proto volí častěji menší vozy s nižším obsahem, které jim umožňují snazší parkování a které mají nižší spotřebu při jízdě po městě. Vůz volí také s ohledem na své finance a potřeby rodiny," doplnila Topolová.

Za posledních pět let vzrostla poptávka po vozech SUV více než dvojnásobně, a u žen jde o třetí nejoblíbenější typ karoserie. V tomto případě hraje důležitou úlohu při výběru kromě praktičnosti jistě i pocit bezpečí.

Ženy se ale zajímají i o průměrnou spotřebu, velikost zavazadelníku a užitečné funkce, jako je tempomat nebo handsfree. Zároveň se více rozmýšlejí, jak starý ojetý vůz si pořídit. Raději si pořizují novější automobily, které nevyžadují tolik následných investic do oprav a k jejich nákupu volí úvěr.

Rok 2015 na trhu ojetin v číslech

Z celkového počtu vozů prodaných na úvěr pak automobily vybírané ženami tvoří 24%. Průměrná financovaná částka je 125 000 korun s akontací 26,5% z celkové ceny vozu. Loni 52,3% žen preferovalo benzinové motorizace oproti dieselovým a 89,7% manuální převodovku. Nejoblíbenější barvou se stala šedá (19%), v závěsu s modrou (17%) a červenou (14%).

Nejoblíbenější modely u žen v roce 2015

1. Škoda Fabia

2. Škoda Octavia

3. Ford Focus

4. Volkswagen Golf

5. Volkswagen Passat

6. Ford Mondeo

7. Renault Megane

8. Hyundai i30

9. Peugeot 206

10. Kia Ceed




Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 54 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.