Autoweb.cz: Zájemci o ojetá auta trvají (bez ohledu na mírné zimy) na pořádné zimní výbavě

Letos byl nejteplejší rok od dob začátků souvislého meteorologického měření, i přesto je mezi zákazníky stále zájem o vozy s řádnou zimní výbavou.

Pokud nás paměť neklame, tak pořádná zima, kdy jsme nedali bez zimních pneumatik ani ránu, byla na přelomu roku 2010 a 2011, od té doby to bylo se sněhem horší a horší a zvyšování průměrné teploty a zimy bez sněhu se staly součástí našeho života. To ale nemá vliv na poptávku na trhu s ojetými auty. Navzdory teplým zimám posledních let zájemci o nákup vozu z autobazaru stále častěji požadují, aby byl vůz vybaven i pro skutečně mrazivé počasí.

Podle statistik prodejce ojetin, AAA AUTO, se tak na seznamu výbavy významné části prodávaných ojetých automobilů objevují vyhřívaný volant, vyhřívané sedačky, vyhřívané přední okno nebo dokonce nezávislé přídavné topení, tedy položky, které byly až donedávna vyhrazeny v zásadě jen pro luxusní vozy. V roce 2015 si v AAA AUTO koupilo více než 20 % zákazníků auto s alespoň vyhřívanými sedačkami. Zvyšující se nároky zákazníků v tomto směru se odrážejí i na prodejních číslech. „Loni jsme prodali meziročně o 11,2 % procenta více vozidel s vyhřívanými sedačkami a o 26,25 % více vozů s vyhřívaným předním sklem,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

„V případě nezávislého topení, které úplně mění zvyklosti řidiče v zimě tím, že jej zbavuje nutnosti odstraňovat námrazu, eliminuje studené starty a neuvěřitelně zvyšuje tepelný komfort jeho i ostatních cestujících, evidujeme nárůst o 16,67 %. Obecně se tak navzdory mírným tuzemským zimám přibližujeme spíše Skandinávii než střední Evropě.“ Ruku v ruce se snahou řidičů, aby byli dobře připraveni na eventuální krutou zimu, jde i jejich stále markantnější příklon k modelům SUV a off-road a obecně k modelům s pohonem všech kol. Podle statistik AAA AUTO se loni ve srovnání s rokem 2011 prodal téměř dvojnásovný počet vozů s pohonem všech kol, které jako hlavní výhodu nabízejí právě lepší trakci za zhoršených zimních povětrnostních podmínek.

„I když zvyšující se zájem našich zákazníků o vozy s pohonem 4 x 4 byl hlavním trendem loňského roku i v letních měsících, zima a hrozící zhoršené adhezní podmínky přece jen poptávku po nich ještě dále stimulují. Zejména v posledních dnech, kdy jsou vozovky pokryty sněhem či ledovkou se ukazuje, že volba pohonu všech kol má své oprávnění i v našich podmínkách,“ říká Topolová.

Prodejní údaje AAA AUTO potvrzují, že při rozhodování o koupi ojetého vozu přihlížejí zájemci vedle jeho značky, typu, nájezdu kilometrů, ceny a stáří jednoznačně stále pozorněji také k úrovni jeho výbavy. „I čeští řidiči již dokáží ocenit prvotřídní vybavení, které jim zaručí bezpečnější a pohodlnější jízdu za jakýchkoliv podmínek. A protože zimní pneumatiky jsou pro ně dnes již naprosto samozřejmé, soustřeďují se v souvislosti se zimním obdobím na další dostupnou výbavu,“ konstatuje generální ředitelka AAA AUTO.

„Chápání kvalitní dodatečné výbavy se přitom v čase postupně vyvíjí, takže některé prvky jsou již téměř zcela běžné. Například počet ojetin se zavedeným denním svícením, díky němuž nemusí řidič myslet na povinnost svítit, loni zaznamenal nárůst o 108,6 %. Podobně běžné zřejmě časem budou i dnes zatím nadstandardní prvky zimní výbavy,“ uzavřela Karolína Topolová.

 

Článek si můžete přečíst také zde.




Vážíme si vašeho
soukromí

Soubory cookie se používají k ukládání vašich nastavení a preferencí a pomáhají nám analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Informace o používání našich stránek sdílíme také s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy. Udělujete svůj souhlas společnosti AURES Holdings a.s. Více informací naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 50 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,6
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,6 hvězdičky.