V roce 2015 bylo v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku nabízeno v rámci trhu s ojetými vozy celkem 4 475 000 automobilů a s novou sezónou jejich počet výrazně roste.
Máme zde výsledky analýzy společnosti AAA AUTO, sledující zejména cenovou mapu ojetin v regionu střední Evropy. Co říkají čísla? Průměrná cena ojetin v České republice v loňském roce činila 180 tisíc korun a v Polsku dokonce jen 130 tisíc, na Slovensku to bylo více než 313 tisíc.
Průměrné stáří vozů se pohybuje v rozmezí zhruba dvou a půl let. Nejmladší ojetiny (9,3 roku) se nabízejí na Slovensku, nejstarší pak v Polsku (11,9 roku). V České republice činí průměrné stáří ojetého vozu rovných 10 let. Znatelné rozdíly jsou patrné u průměrného nájezdu kilometrů. Oproti České republice a Slovensku, kde činil počet najetých kilometrů u vozů v průměru 148 tisíc (ČR) a 147 tisíc (SR), ukazoval v Polsku a Maďarsku tachometr u průměrné ojetiny shodně 169 tisíc ujetých kilometrů. V rámci České republiky bylo nejvíce vozů nabízeno v Praze (276 tisíc), na Slovensku to byla Bratislava, kde si zákazníci mohli vybírat z celkem 82,7 tisíc automobilů.
V Polsku se loni nabízelo nejvíce vozů (354,5 tisíc) ve Varšavě a okolí. Uvedené statistiky odpovídají velikosti těchto aglomerací. Ačkoliv tyto čtyři země spolu převážně sousedí, popularita továrních značek v TOP 10 nejoblíbenějších aut je relativně odlišná, zejména co se týče nejvyhledávanějšího modelu vozu.
Zatímco v České republice a na Slovensku si první dvě příčky drží Škoda s modely Octavia a Fabia podporované v loňském roce modelem Superb na sedmém, respektive osmém místě, v Polsku a v Maďarsku se do žebříčku deseti nejoblíbenějších modelů nedostal jediný zástupce české Škody. V obou zemích s jasným přehledem dominuje Opel Astra. Jediné tři modely, které se vešly do TOP 10 ve všech čtyřech zemích, jsou VW Passat, Ford Focus a BMW3.
Článek si můžete přečíst také zde.