Autoweb.cz: Test ojetiny Kia Picanto

RADOSTI
Opravdu jednoduchá technika z níž plyne vysoká spolehlivost, v rámci třídy dobrá nabídka místa, slušné jízdní vlastnosti, úsporné motory.

STAROSTI
Malý zavazadelník, skutečně levně působící plasty v interiéru, většina vozů jen se čtyřmístným interiérem, nepřesné řazení, větší citlivost na příčné nerovnosti.

Korejský mini automobil Kia Picanto byl představen v roce 2003 a na přelomu let 2003 a 2004 vyjel na silnice. Díky svým rozměrům je ideální do města, nevelkou výbavou a jednoduchou stavbou zaujme spíše nenáročné motoristy. Většina verzí nabízí pouze čtyřmístný interiér, pětimístných vozidel najdete na trhu jen málo.

Prostor pro posádku je na danou třídu solidně velký, ale malá sedadla moc pohodlí nenabídnou. Použité tvrdé plasty působí lacině, navíc mohou být zdrojem různých pazvuků při přejezdu nerovností, zejména u vozidel s vyšším kilometrovým proběhem. Jednoduchá palubní deska dle očekávání vyniká přehledností, pochvalu si zaslouží nejen uzavíratelná schránka před spolujezdcem, ale i přítomnost držáků nápojů na středovém tunelu u řadicí páky.

Jen škoda nepřesného řazení, protože podvozek zajišťuje solidní jízdní vlastnosti. Musíte však počítat s větší citlivostí na příčné nerovnosti. Ale nahlédněme ještě krátce do zavazadelníku, který jsme při popisu interiéru vynechali. Ten je totiž opravdu jen malý, když poskytne objem 157 litrů, na druhou stranu je do něj dobrý přístup.


Posádku nepotěší chabé odhlučnění motorového prostoru a stejně tak podvozku. Zejména pak na zadních sedadlech budete vnímat hluk od odvalujících se zadních kol a to především za mokra. Pod kapotu automobilu se dostaly jen tři pohonné jednotky – dvě benzinové a jedna naftová.

Ke cti je jim opravdu úsporný provoz, ve městě přitom vykazují velice dobré schopnosti, mimo zástavbu tyto maloobjemové motory přirozeně tak čile nepůsobí. Jde totiž o agregáty o objemech 1,0 a 1,1 litru, s výkonem od 45 do 55 kW.

Maličký tříválcový turbodiesel 1.1 CRDi s výkonem 55 kW si s Picantem poradí už skutečně slušně, ale na trhu se s ním setkáte jen zcela výjimečně. Jasnou převahu má základní litrový agregát s výkonem 45 nebo 46 kW. Jedenáctistovek o výkonu 48 kW je už citelně méně. Tyto benzinové čtyřválce ale vykazují vysokou spolehlivost, což je u ojetých vozů ceněná vlastnost.


Verze využívající benzinový či naftový motor o objemu 1,1 litru a navíc disponující ESP mají proti základnímu provedení s pohonnou jednotkou o objemu 1 litr či vozidlům bez ESP výhodu v účinnějších kotoučových zadních brzdách. Všechny automobily s litrovým motorem a s jedenáctistovkami, avšak bez výbavy v podobě ESP používají bubnové.

U brzd se může vyskytnou problém v podobě nerovnoměrného účinku a také nesprávné funkci parkovací brzdy. „Nepříjemné je praskání žárovek v potkávacích světlometech a to zejména z důvodu velice obtížné výměny. Je zde totiž jen velice malý prostor pro ruku a tak bude tento jednoduchý úkon pro mnoho mužů na jejich možnosti. Naopak drobnější ženské ruce nejsou vůbec bez šance,“ vysvětluje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO.

Často praskají žárovky osvětlení registrační značky a znám je také problém v podobě zarezlého závitu antény, kterou pak před vjezdem do myčky nesundáte. Jedinou možností bývá použití kleští, pak jde závit uvolnit.
 
„Objevují se i vozy s nefunkčním manuálním ovládáním zpětných zrcátek, některé automobily trápí vůle na přední nápravě,“ pokračuje ve výčtu závad zástupce AAA AUTO. Ničím neznámým není ani skřípání předních tlumičů při přejezdu nerovností.

Výhodou je nižší kilometrový proběh řady těchto vozidel a samozřejmě již zmiňovaná jednoduchá technika. S Picantem si tak snadno poradí i malý autoservis.
 
Test si můžete přečíst také zde.



Vážíme si vašeho
soukromí

Soubory cookie se používají k ukládání vašich nastavení a preferencí a pomáhají nám analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Informace o používání našich stránek sdílíme také s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy. Udělujete svůj souhlas společnosti AURES Holdings a.s. Více informací naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 0 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,6
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,6 hvězdičky.