Před deseti lety si sotva 10 % českých maminek kupovalo ojetý vůz s automatickou převodovkou, letos jich je již 23 % a podíl každým měsícem roste. Maminky chtějí hlavně bezpečné vozy.
V Aures Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA Auto a Mototechna, tvoří ženy téměř 30 % zákazníků. Specifickou skupinu pak tvoří ženy – matky. Podle nejnovějších statistik skupiny se v populaci maminek – řidiček těší největší oblibě benzinové automobily s manuální převodovkou v provedení kombi, MPV a SUV, které tvoří téměř 60 %. Nejvyšším tempem roste zájem o SUV, kterých se maminkám letos za čtyři měsíce prodalo více než za celý rok 2016.
České matky potkáte na silnicích nejčastěji ve vozech značky Škoda (26 %), Volkswagen (12 %) a Hyundai (8 %). Ženy, které mají ve vozech malé ratolesti, dávají stále přednost praktičnosti a hlavně bezpečnosti před komfortem a stylem. Jedním z důležitých faktorů při výběru novějšího vozu je velikost kufru a s ohledem na aktuální růst cen pohonných hmot průměrná spotřeba.
Podle statistik provozovatele sítě autocenter AAA Auto české ženy preferují benzinové motory (58 %), 23 % z nich preferuje automatickou předovku. „Automatická převodovka je stále oblíbenější napříč celou naší zákaznickou strukturou. V případě maminek je tento podíl ještě daleko vyšší, protože poskytuje větší komfort a bezpečnost při jízdě, kdy vás každou chvíli rozptylují děti. Přitom ještě před pěti lety si automat vybíralo sotva 10 % maminek,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny Aures Holdings.