AAA Auto Group v roce 2014 prodala celkem 63 613 vozů, což znamená meziroční zvýšení prodeje o 12,3 %. Na rok 2015 chystá skupina další mezinárodní i regionální expanzi, další rozvoj své exkluzivní značky Mototechna a zaměří se na B2B segment.
„Díky stále rostoucí poptávce a většímu podílu na jednotlivých trzích se nám podařilo překonat plánovaný cíl 63 000 vozů a rok 2014 jsme uzavřeli dosažením nového rekordu 63 613 aut s meziročním růstem 12,3 %. To je náš nejlepší výsledek od roku 2007, kdy jsme ovšem měli více poboček. V roce 2015 očekáváme pokračování růstu prodejů v podobném tempu, bude ale samozřejmě záležet na celkovém stavu ekonomiky,“ řekla generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová.
Průměrná cena automobilu byla v roce 2014 170 000 Kč. Z celkového množství prodaných aut jich 4643 putovalo v rámci exportu do zahraničí. Pod značkou Mototechna, která se specializuje na prodej zánovních a luxusních vozů, prodala skupina AAA Auto v roce 2014 celkem 9023 automobilů. Nejvíce aut se v rámci skupiny prodalo v srpnu (5947), v České republice se nejvíce aut prodalo v březnu (3900).
Generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová
Na rok 2015 společnost naplánuje další expanzi. „Jak jsme již informovali, brzy se vrátíme na polský trh. Nejdříve znovu otevřeme naší pobočku pro Varšavu v Piasecznu, další pobočky budou následovat dle její úspěšnosti. Budeme rovněž pokračovat v naší regionální expanzi, a to jak rozšiřováním stávajících autocenter, tak otevíráním nových v městech s více než 40 000 obyvateli. Rádi bychom během tohoto roku otevřeli 1-2 pobočky v České republice, na Slovensku a v Maďarsku, již máme některé lokality vytipované,“ uvedla Karolína Topolová.
Skupina se v roce 2015 také zaměří na některé specifické segmenty. „V posledním roce jsme zaznamenali výrazné zvýšení prodejů ojetých vozů firmám a živnostníkům. Proto se chystáme výrazně posílit spektrum služeb pro tento typ zákazníků. Naší výhodou je, že jsme schopni flexibilně dodávat malé flotily do deseti vozů kdekoliv v celé zemi, díky naší husté síti poboček. Také se více zaměříme na rostoucí segment zánovních a luxusních ojetých vozů, které prodáváme pod značkou Mototechna,“ dodala Karolína Topolová.
Přehled nejprodávanějších ojetých vozů v 35 autocentrech AAA AUTO v roce 2014
|
Česká republika |
Slovensko |
Maďarsko |
Rusko |
1. |
Škoda Octavia |
Škoda Fabia |
Opel Astra |
Ford Focus |
2. |
Škoda Fabia |
Škoda Octavia |
Ford Focus |
Opel Astra |
3. |
Volkswagen Golf |
Volkswagen Passat |
Volkswagen Golf |
Ford Mondeo |
4. |
Volkswagen Passat |
Volkswagen Golf |
Volkswagen Passat |
Mazda3 |
5. |
Ford Focus |
Ford Focus |
Suzuki Swift |
Nissan Qashqai
|
Článek si můžete přečíst také zde.