Autojournal: Test ojetiny Volkswagen T-Roc

Na první pohled zaujme především design, který je na poměry značky Volkswagen dost extravagantní a spolu s modelem Arteon přináší do modelové nabídky až nečekaně svěží vítr. nejzajímavější prvky jsou rozhodně denní světlomety a blinkry zabudované v nárazníku, linie střechy připomínající kupé a mohutný zadní sloupek. Tady vidím až přílišnou inspiraci v Audi Q2 nebo Citroenu Cactus. T-Roc si můžete pořídit v jedenácti barevných odstínech, které lze kombinovat se čtyřmi barvami střechy. Dohromady je k dispozici čtyřiadvacet nejrůznějších provedení, z nichž většina hraje hlavně na efekt. T-Roc v koncernové hierarchii stojí vedle modelu Seat Arona, i když má velikostně blíže k Atece nebo Škodě Karoq. Netřeba zdůrazňovat, že všechny vozy, včetně Audi Q2, stojí na stejné platformě.

Interiér se nese v přísném duchu koncernové klasiky - je přehledný, má bezchybnou ergonomii a zpracování. Nejmodernější digitální trendy jasně vládnou automobilovému světu, a tak i tady nalezneme virtuální kokpit a zcela nový informační systém se skleněnou osmipalcovou obrazovkou. Tady není co vytýkat, vypadá to parádně a tak to i funguje.

Posed za volantem je na malé SUV překvapivě nízký, což řadím mezi další plus. Překvapila mě jen jedna věc - veškeré plasty v interiéru nejsou měkčeny. Příjemnou záležitostí je prostor na zadních sedadlech, místa tu totiž není o mnoho méně než ve větší Atece či Karoqu. T-Roc disponuje zavazadlovým prostorem 445 litrů, případně 1290 l po sklopení zadních sedaček.

Součástí čtyřkolky je i volič jízdních režimů, jenž se ovládá otočným ovladačem na středové konzole. Na výběr je ze čtveřice variant - Street, Snow, Offroad (automatické nastavení terénních parametrů) a Offroad Individual s možnosti variabilního nastavení. Nechybí ani volič jízdních režimů s možnostmi Comfort, Normal, Sport, Eco a Individual, jenž mění nastavení převodovky a elektromechanického řízení, ale i regulace podvozku DCC či adaptivního tempomatu.

Pod kapotou můžete mít celkem šest motorů a to konkrétně 1.0 TSI/85 kW, 1.5 TSI/110 kW, 2.0 TSI/140 kW, 1.6 TDI/85 kW, 2.0 TDI/110 a 140 kW. U silnějších motorizací můžete volit pohon všech kol 4Motion s vícepvkovou zadní nápravou, předokolky jsou vždy vybaveny vlečenými rameny. Testovaný model od AAA Auto byl vybaven vůbec tou nejlepší možnou specifikací - motorem 2.0 TSI o výkonu 140 kW, převodovkou DSG a pohonem všech kol. Tady pozor, nejde o podladěnou verzi dvoulitru z Pola GTI. Tento čtyřválec využívá B cyklus a představil se v současné generaci Audi A4.

Důležité je mít na paměti, že T-Roc je poměrně lehký a kompaktní, takže s ním dvoulitr cvičí opravdu slušně. Už dlouho jsem neřídil takto potentní a svižné malé SUV. Už v patnácti stech otáčkách vás však začne tlačit do sedadla točivý moment 320 N.m dávkovaný bez ustání díky plynule řadícímu sedmistupňovému automatu. Navíc potěší i poměrně sytý zvuk a dobrá odezva na plyn. Je to takový hothatch na chůdách, který snese i tvrdší zacházení a za sebou nechá podstatnou část okolního provozu velmi rychle. Výbornou kultivovanost a chod motoru snad není nutné zdůrazňovat. Akcent ale kladu na spotřebu, která je opravdu příjemná. S autem se dá jezdit svižně kolem 7 litrů a opatrně klidně za 6. Ani časté využívaní dynamiky nezvedlo spotřebu nad 10 litrů.

I na velkých devatenáctipalcových kolech je T-Roc měkčí než Ateca, ale i o poznání tužší než Karoq. Díky kolům v rozích zatáčí jako žádné jiné SUV s platformou MQB, dokonce lépe než Audi Q2, které mě v tomto ohledu velmi potěšilo. Podvozek zároveň zvládá žehlit většinu nerovností a znatelný problém má až s výraznou příčnou překážkou. V terénu se pohybovat zvládne, limitem je především světlá výška 161 mm a silniční obutí. Na dojetí v zimě na hory nebo chalupu je ale T-Roc plně připraven. Řízení je pak klasicky bez citu a zpětné vazby, auto na něj však reaguje hbitě. Malou výtku mám opět k převodovce DSG, která při popojíždění občas cukne.

T-Roc je příjemným osvěžením v kategorii SUV a rozhodně patří k těm lepším počinům. Dokáže nabídnout extravagantní styl, výborný interiér a myslí i na řidiče, které ještě baví řídit. Potentní benzínový motor je pak třešničkou na dortu, stejně jako báječný podvozek. Díky poslední generaci pohonu 4Motion si můžete být jisti i mimo městské aglomerace.




Vážíme si vašeho
soukromí

Soubory cookie se používají k ukládání vašich nastavení a preferencí a pomáhají nám analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Informace o používání našich stránek sdílíme také s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy. Udělujete svůj souhlas společnosti AURES Holdings a.s. Více informací naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 55 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,6
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,6 hvězdičky.