Autojournal.cz: TEST ojetiny Audi A3 Sportback 1.6 TDI – Nové, ojeté auto

Máme tu další ojetinu a při výběru jsem si říkal, proč neprojet nějaký velmi mírně ojetý vůz, který je ještě v prodeji i jako nový a zda má taková koupě vůbec smysl. Do oka mi padlaAudi A3 Sportback 1.6 TDI, jejíž nájezd kilometrů čítal necelých 12000. Vyrobena byla v roce 2014 a je tedy samozřejmostí servisní kniha a plná historie vozu. Cena činí solidních 490 000 Kč. V tomto testu teda nemusíme hledět na stav vozu, protože je perfektní a zaměříme se na jeho srovnání s novým autem.
 
O modelu
Nová Audi A3 se vyrábí v mnoha karosářských provedeních. Máme tu třídveřový hatch back, pětidveřový hatch back jménem Sportback, sedan a kabriolet. Nechybí samozřejmě sportovněji střižené varianty s přídomkem ”S” a nabroušená RS3. Pro šetřílky tu pak máme ještě g-tron  a e-tron. Nyní jsou v oficiální nabídce auta od 587 900 Kč až po sumu  hrubě přesahující 1.3 milionu Kč s výkony od 81 kW (110 koní) po brutálních 270 kW (367 koní).
 
Jedná se o středně velký hatch-back prémiové kvality. Stojí na stejné platformě, třeba jako jeho koncernový kolega Golf, ale vše posouvá o úroveň výš – kvalita zpracování, jízdní vlastnosti atd.
 
Vzhled
Nebudeme si nic nalhávat – všechny Audi jsou podobné. Liší se akorát rozměry, malými detaily na exteriéru a horší nebo lepší výbavou. Nemění to ale nic na tom, že všechny vypadají opravdu dobře. Ostré linky, líbivé světlomety navazující na mohutnou mřížku chladiče, zadní LED-svítilny – jo, to je opravdu prémiový vůz!
 
Ten náš má navíc přitažlivou tmavě modrou metalízu, která má obrovskou výhodu – nejde na ní tolik vidět znečištění. Navíc vypadá skvěle za každého světla. Autu ubírají jen menší 16′ palcová kola, na kterých jsou obuty vyšší zimní pneumatiky – přispívá to však k lepšímu komfortu.
 
Uvnitř je to koncernová klasika, která obdržela lepší informační systém s mým oblíbeným vyjíždějícím displejem a o ligu lepší materiály. Posezu za volantem nemůžu v dané třídě nic vytknout, palubní desce taky ne, ergonomii už vůbec ne… Když budu hledat do detailu, sem tam se nějaký nekvalitní plast najde a sedadla by mohla mít líbivější potah, ale to je asi tak vše. Jo a ještě ty otočná kolečka na volantu pro zesilování rádia – při parkování si vždy přepnete svoji oblíbenou písničku nebo ji zesílíte naplno.
 
Technika
Vpředu najdeme standardní zavěšení McPherson a vzadu víceprvek. Pod naší kapotou kraluje skromný naftový čtyřválec TDI o objemu 1.6-litru. Jeho výkon je obligátních 81 kW (110 koní), avšak při zátahu odspodu je znát dostačující točivý moment. Výkon putuje na přední kola přes šesti-stupňovou manuální převodovku. Cena s touto motorizací činí už celkem tučných 656 900 Kč, a to prosím bez jakékoli příplatkové výbavy, což je o 166 900 Kč více, než naše auto s 12 000 km na tachometru.
 
Jízda
Usadím se do komfortních sedadel a pomalu vyjíždím. Do A3 jsem přesedl z A4 2.0 TFSI, a tak mě jako první překvapila obrovská turbo-díra naftové jedna-šestky. Po chvilce si však zvyknete a auto je ve městě velmi příjemné. Je z něho slušný výhled do všech směrů, má líbivý jednoduchý interiér a jakoby jste v něm měli o 10 let méně. Je tak IN!
 
V ulicích Brna nikdy moc příjemně není, s A3 jsem se tam však cítil jako doma. Lehké řízení s dostatečnou dávkou zpětné vazby pro pohodlnou jízdu, na tak lehký vůz komfortní podvozek a hlavně ta spotřeba! Motor je zahřátý za pár minut a ve městě se nepřehoupnete přes 6 l/100 km, což jsem už dlouho nezažil. Ano na rodinné nákupy ve čtyřech to není, ale na cestu do práce, která je vzdálena 20 a více kilometrů? – tady můžu 1.6 TDI jedině doporučit.
 
Na dálnicích žehlí nerovnosti srovnatelně se sedany této cenové kategorie, a tak se nemá za co stydět. Při rychlosti kolem 130 km/h si vezme 5-5.5 l/100 km a i když k tomu není určeno, vůbec se delších tras nebojte.
 
Z Brna do Zlína jsem to vzal přes Vyškov směrem na Kroměříž poměrně kopcovitým terénem, naložený kufr a čtyři lidi na palubě… Auto jsem nešetřil a jel docela svižně. Výsledná spotřeba? 5.2l/100 km! Po cestě zpět se stejně naloženým autem, akorát jinou trasou přes Buchlovské kopce, kde jsem A3 docela šlápl za krk – jsem měl v Brně průměr 4.8 l/100 km, jak skvělé! Pokud tedy nespěcháte a jedete sami, není absolutně žádný problém propadnout se až někam na 3.5 l/100 km.
 
Sportovec to však není a radši ho držte v rozumných otáčkách, protože u podřazení při vyšších rychlostí přijde zklamání. Motor řve a cítíte, že říká – ,,Ne, to se mi nelíbí, nech mě na pokoji a jeď na spotřebu!” Do prudších kopců musí noha zamířit k podlaze a někdy to chce i přeřadit na nižší rychlostní stupeň. Vynahradí to však solidní spotřebou a hravým podvozkem. Na klikaté okresce, která vede z kopce dolů přijdete na to, že i na poměrně měkkém podvozku může být auto docela svižné a obratné – jen nesmíte narazit na žádné stoupání, to je pak prů*er. :-)
 
Co doporučujeme
Pokud jezdíte sami denně vzdálenosti přes 20 kilometrů a nejste žádní závodníci, určitě Vám nadmíru postáčí 1.6 TDI.

Jestliže jezdíte více naložení a svižněji, tak bych se určitě pozastavil nad 2.0 TDI 110 kW.

Pokud chcete auto jen na městské ”trckání”, tak 1.4 TFSI 110 kW je skvělou volbou, 1.2 TFSI je málo a 1.8 zbytečně moc.
 
Na co si dát pozor
U takto nového auta je to těžko říct. Většina novějších kousků nemá skoro nic najeto, a tak to bude spíše na Vás, jak se o ten svůj postaráte. Určitě nešetřit na palivu a tankovat jen ta kvalitní, životnost motoru prodloužíte taky pravidelnými výměnami oleje, kdy bych moc nepřekračoval 10 tis. kilometrů nebo jeden rok.
 
Závěr
Audi A3 je všeobecně povedeným autem. S motorem 1.6 TDI se jedná o příjemného, moderně vypadajícího společníka, jenž Vás potěší velmi nízkou spotřebou. Jen kdyby z něj tak nešel cítit ten koncern a podobnost třeba s Golfem či Rapidem. Pokud uvažujete nad koupí, určitě bych se nebál mírně ojetých kousků, ušetříte hrubě přes 100 000 Kč a máte stejný vůz.
 
Plus
Komfortní podvozek
Nízká spotřeba
Kvalita zpracování
Design
Mínus
 
Vyšší cena
Podobnost s levnějšími koncernovými modely
 
Za propůjčení vozu bychom chtěli poděkovat společnosti AAA Auto.
 
Článek si můžete přečíst také zde.



Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 17 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.