Expanze do dalších zemí, nové pobočky na stávajících trzích, levné nemovitosti pro autocentra, hledání partnera pro elektromobilitu na Slovensku, prodejní výsledky a výhled…
--------------------------------------------------------------------------------
PRAHA (Autofox) - Prodejce ojetých vozů AAA Auto Group upravil svou strategii domácí a mezinárodní expanze. Stalo se tak na základě dosavadního růstu prodeje ve všech zemích působnosti a díky optimistickým předpovědím dalšího vývoje na trhu ojetých vozů, uvedla firma. Na jaře 2014 se AAA Auto vrátilo do Maďarska a expanzi do dalších zemí v letech 2014-2015 neplánovalo. V létě však došlo k úpravě strategie.
"V dubnu 2015 plánujeme znovu vstoupit do Polska, na velmi roztříštěný trh s obrovskou kupní silou, na kterém jsme již nabyli spoustu zkušeností. Velmi pravděpodobně začneme ve Varšavě, v naší bývalé pobočce Piaseczno, kterou plně vlastníme. Je to účelově vybrané místo, kde lze umístit 800 vozů, což z něj činí ideální pobočku pro naše opětovné uvedení na trh. Hledáme i další lokality ve velkých městech k pronájmu či nákupu. Zároveň budeme vybírat ke koupi vhodné autosalony v Rumunsku pro předpokládané otevření v roce 2016 nebo 2017. V současnosti se zde prodávají nemovitosti s 50% slevou," řekla Karolína Topolová, generální ředitelka AAA Auto.
Posilovat hodlá AAA Auto také na stávajících trzích. Firma brzy otevře dvě autocentra v Česku (Mladá Boleslav, Znojmo) a jedno na Slovensku (Martin). Do jara 2015 by měla být otevřena také pobočka ve slovenské Trnavě. Navíc společnost rozšíří sít levných autobazarů Auto Diskont o pobočku v Ostravě.
Po návratu do Maďarska chce AAA Auto posilovat svou pozici i zde. "Nyní hledáme vhodná místa pro pobočky v Kecskemétu a v západní části země, což by neměl být problém, neboť je v tuto chvíli v Maďarsku na prodej přes 150 dealerství," zmínila Topolová. O Rusku se upravená strategie nezmiňuje.
AAA Auto se hodlá angažovat také na Slovensku v rozvoji elektromobility. "Rádi bychom našli partnera pro výstavbu dobíjecích stanic i na Slovensku, protože jsme přesvědčeni o důležitosti budoucího trhu s ojetými elektromobily. Chceme být na ni připraveni a chceme se stát lídrem tohoto trhu, stejně jako jím jsme na trhu se standardními ojetými vozy," řekla Topolová.
Společnost v roce 2013 prodala 56.648 vozů (+10,3 %), z toho 38.297 vozů v Česku (+9,2 %), 15.896 vozů na Slovensku (+11,9 %) a 2455 vozů v Rusku (+17,4 %). V roce 2014 AAA Auto očekává celkové prodeje 'lehce přes 62.000 aut'.
V 1H 2014 AAA Auto prodalo 31.274 vozů (+13,9 %), z toho 20.926 vozů v Česku (+12,2 %), 8313 vozů na Slovensku (+8,5 %), 1388 vozů v Rusku (+21,9 %) a 647 vozů v Maďarsku (nový trh). Prodeje podporuje aplikace pro mobilní telefony, kterouAAA Auto představilo v únoru 2014.
Změny zaznamenává také oblast financování. "V oblasti úvěrových produktů v posledním půlroce dramaticky klesly poplatky, které jsou účtovány splátkovými společnostmi. Díky tomu lze získat minimálně od tří poskytovatelů úvěr dokonce s nulovým poplatkem. Navíc se podařilo získat do zprostředkovatelského portfolia AAA Auto i půjčku na auto s nulovým navýšením, takževůz zákazník nepřeplatí ani o korunu," dodala Topolová.
Článek si můžete přečíst také
zde.