Autofanatici: Volali mi z "áček", jestli bych si prý nechtěl zkusit nějakou ojetinu. A protože jsem zrovna v tu dobu nějak myslel na poctivej bavorskej řadovej šestiválec, odpověď byla jasná :) A já si nakonec užil příjemnou sobotu s BMW Z4 3.0i. Dojmy jsem sepsal jako popisky k fotkám.

Protože jsem věděl, že má být o víkendu slunečno a horko, řekl jsem si, že by bylo fajn, kdyby BMW mělo nejen atmosférickej třílitr, ale taky sundavací střechu. Takže volba padla na Z4 3.0i z roku 2005.

Jde o verzi vyráběnou v letech 2002 až 2005. Výkon 231 koní (při 5900 ot/min), nejvyšší točivý moment 300 N.m při 3500 ot/min.

Z4 3.0i je s tímhle motorem slušně rychlá, z klidu na stovku se dostane za méně než 6 sekund.

Půjčený kus z AAA Auto působil na pohled docela dobře. Jisté roky (najeto měl něco málo přes 120 tisíc km) samozřejmě byly znát, třeba v interiéru, ale celkově vypadal zachovale. Na karoserii jsem našel jen pár drobných šrámů. Technicky se zdál v pořádku. Nic nebouchalo, neskřípalo a taky mechanismus stahování plátěný střechy fungoval spolehlivě.

Diskutabilní je samozřejmě barva. Osobně podobným odstínům moc nefandím. Ale na sluníčku ta fialová nakonec nevypadala zle.

Mnohem víc mi vadila přítomnost pětistupňový automatický převodovky. I když dokážu pochopit důvod jejího pořízení, podle mě automat do podobnýho auta nepatří. Zvlášť když stejně jako ten v Z4 neřadí zrovna pohotově a je cítit, jak tlumí potenciál motoru.

Motor je ale jinak největší chloubou auta. Tomu, kdo je zvyklý na zátah dnešních přeplňovaných jednotek už v nízkých otáčkách, může připadat líný a letargický. Není to tak.

Atmosferický šestiválec pouze potřebuje otáčky, to nejlepší předvádí až nad hranicí 5 tisíc. Pak táhne jak zběsilý. A hlavně ten zvuk... Ten řev je neskutečně návykovej! V nízkých otáčkách se ozývá jen takový mírný dunění, v těch vysokých ale třílitr nádherně ječí. A bez střechy je zážitek samozřejmě ještě mnohem silnější. Líbí se mi taky bublání z výfuku po ubrání plynu. Fakt úžasný.

Jinak Z4 3.0i nepůsobí tak lehce jako některý konkurenční roadstery a občas se musí do zatáčky trochu nutit. Na druhou stranu dostatek výkonu na zadních kolech a plně vypínatelná kontrola trakce zaručuje mimořádnou porci zábavy...
Podvozek je hodně tvrdý, na rozbité silnici je jízda utrpením a i díky širokým kolům vyžaduje "pevný ruce". Tuhý řízení s elektromechanickým posilovačem působí trochu odtažitě.

I tak se mi ale BMW Z4 3.0i líbila - hlavně díky řadovému šestiválci, který autu dává hodně sympatickej charakter, takovej darebáckej. A to já mám moc rád. Jo a spotřeba se pohybovala kolem 11 litrů:-)
Na recenzi se můžete podívat i přímo na Facebooku.





