Autanet: Test ojetiny: Hyundai i30 – třetí generace stále táhne

Hyundai i30 třetí generace dostal na rozdíl od svých předchůdců tři různé karoserie, čímž zaujal mnoho motoristů už jako nový a nejinak je tomu na trhu ojetin. Konkurent mladoboleslavské Octavie si rozhodně na nezájem nemůže naříkat.

Třetí generace vozu Hyundai i30 přijela na trh v roce 2017 a to hned ve třech karosářských verzích: kromě již dříve nabízeného hatchbacku a kombi byl nově do nabídky zahrnut také liftback, kterému výrobce přiřadil označení fastback. Všechny tři karosářské varianty jsou designově zdařilé, právě verze fastback ale působí nejdynamičtěji. Navíc díky splývavé zádi nabídne praktičtější zavazadlový prostor než má hatchback.
Moderní interiér automobilu plně odpovídá současným trendům, když nezklame zdařilým designem palubní desky, velkým centrálně umístěným displejem, dostatkem místa pro posádku a pohodlnými sedadly. Zavazadelník hatchbacku disponuje objemem 395 litrů v základním uspořádání, což je na hatchback pěkná hodnota. Provedení liftback (tedy pod označením fastback) disponuje zavazadelníkem o objemu 450 litrů a nejpraktičtější varianta kombi má nákladový prostor o objemu 602 při zachování pětimístného uspořádání interiéru. Všechny tři verze navíc potěší dostatečně bohatou základní výbavou.
Dobře si vůz stojí i po stránce bezpečnosti, když v bariérovém testu Euro NCAP získal plný počet hvězd – tedy pět z pěti možných. Za bezpečnost posádky Hyundai i30 třetí generace dostal hodnocení 88%, za bezpečnost dětí v autosedačkách 84%. Ohleduplnost k chodcům byla ohodnocena 64 procenty a přítomnost asistenčních systémů 68 procenty. Bezpečnostní stránka je tedy dalším kladem, který má jistě vliv na zájem motoristů o ojeté „í-třicítky“.
Z motorizací jsou jistě lepší volbou silnější pohonné jednotky, opravdu vyhnout se je třeba jen nejmenšímu agregátu, přeplňovanému litrovému tříválci T-GDI. Rozvody tohoto benzinového motoru jsou řešeny řetízkem, což by se zdálo jako bezúdržbové řešení. Jenže u této tříválcové pohonné jednotky 1.0 T-GDI existuje riziko vnitřního poškození, což se může projevit i ulomením zubu na kole vačkové hřídele – může se to přitom stát i při velice nízkém nájezdu. Vznik tohoto fatálního problému může zapříčit předčasný zážeh jednoho válce a tedy cuknutí proti běhu motoru – k tomu zpravidla dochází kombinací několika faktorů, mezi něž patří vysoká teplota (přítomnost turbodmychadla) a průnik oleje naředěného benzinem skrz písní kroužky.
Lepší volbou je tedy bez debat benzinová patnáctistovka nebo jeden z naftových motorů. Ty jsou navíc opravdu úsporné, což při dnešních cenách paliv oceníte dvojnásob. „U vozidel s vyšším počtem ujetých kilometrů se můžete setkat s vůlemi na přední nápravě,“ upozorňuje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. „Občas můžete potkat i vůz s hlučnějším ložiskem kola, které se typickým hučením hlásí o výměnu,“ pokračuje zástupce AAA AUTO. Hyundai i3é poslední generace patří mezi mladší ojetiny a tak je řada vozů v dobrém stavu.
„Ani u mladších ročníků s nižším nájezdem nepodceňte kontrolu výbavy vozidla, prověřte vše včetně klimatizace,“ nabádá Jindřich Topol z AAA AUTO. „Zvýšenou pozornost si pak zaslouží ojetiny z dovozu, kde existuje zvýšené riziko manipulace s počítadlem ujeté vzdálenosti ale i opravy po vážné havárii,“ dodává. Cena prověření těchto rizik je vzhledem k ceně těchto mladších ojetin naprosto zanedbatelná a jde tedy o malou investici, která se určitě vyplatí.




Vážíme si vašeho
soukromí

Soubory cookie se používají k ukládání vašich nastavení a preferencí a pomáhají nám analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Informace o používání našich stránek sdílíme také s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy. Udělujete svůj souhlas společnosti AURES Holdings a.s. Více informací naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 50 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,6
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,6 hvězdičky.