Úvod
|
Napsali o nás
AAA Auto chce pro expanzi po Evropě využít nový informační systém, Na pomoc jim přišla Mona Lisa
Praha 2.2.2007 Hospodářské noviny
Největší středoevropský obchodník s ojetými vozy AAA Auto se rozhodl pro svou chystanou expanzi do dalších evropských zemí zavést zcela nový informační systém. V dubnu 2006 se společnost AAA Auto rozhodla postavit nový jednotný systém na platformě Microsoft Dynamics NAV. Projekt předložený firmou Microsoft a jejím partnerem AXIOM SW nejvíce splňoval požadavky zákazníka. O jeho výběru rozhodla i rychlá návratnost vložených prostředků v horizontu tří let. Pilotní provoz firma zahájila v průběhu listopadu a prosince loňského roku v nově otevřené maďarské pobočce a běžný provoz byl naplánován na leden. Pro svou promyšlenost a elegantní jednoduchost dostaly projekt i řešení název Mona Lisa.
AAA Auto měsíčně prodá 3800 aut a na celkové ploše svých center o rozloze 67,2 tisíce m 2 má čtyři tisíce vozů různých typů a značek. Firma vedle ČR rovněž působí na Slovensku, v Rumunsku, Maďarsku a v nedávné době expandovala na polský trh. Dosavadní IT podporu obchodních procesů společnost zabezpečovala desítkami nesourodých specifických aplikací založených na různých platformách. Přes svou rozmanitost byly doposud stávající IT systémy schopny poskytovat společnosti dostatečnou podporu a pružnost. Jejich rizikem pro střednědobý horizont však byl fakt, že byly navrženy pro jednu zemi, jeden jazyk a práci s jednou měnou. Další problémy jsou spojeny s integrací dat a systémů, s jejich vkládáním a aktualizacemi. Nová platforma představuje centrální a integrovaný systém, který řeší klíčové obchodní procesy, tedy nákup, prodej, servis, sklad, financování, logistiku, podporu prodeje, strategické plánování, měření výkonnosti a manažerské funkce, a splňuje i požadavky na zabezpečení strategie rozvoje společnosti. To znamená především schopnost pracovat v různých jazykových mutacích, s různými měnami a v mnoha legislativních prostředích. Z technického hlediska je řešení maximálně dostupné a výkonné a lze jej také dále rozšiřovat a segmentovat. Mona Lisa má společnosti pomoci dosáhnout hlavního strategického cíle, jímž je masivní, efektivní a pružná mezinárodní expanze. Dosavadní měření ukazují, že doba potřebná pro zapojení již existující pobočky do nového systému je mnohem kratší než u do té doby používaného řešení. Implementace do existující pobočky se zkrátí ze třiceti dnů až na pět. Nový zahraniční trh vstřebá Mona Lisa za čtyři týdny. Dosluhující systém by na to přitom potřeboval tři měsíce. Sjednocení systému umožní lepší spolupráci různých oddělení a snadnější koordinaci mezinárodcesta ních aktivit. Od Mony Lisy si AAA Auto navíc slibuje výraznější podporu při obchodních rozhodováních.