Na podzim roste zájem hlavně o větší vozy typu kombi, SUV nebo MPV, kterých se měsíčně v nabídce na českém trhu objevuje až 45 000. 35 % zákazníků vozy financuje přímo v autobazaru.
Praha, 22. listopadu 2022 – Pro prodejce automobilů je podzim již tradičně prodejně nejúspěšnějším obdobím roku. Zákazníci častěji mění automobil právě před zimními dovolenými, protože si mohou novější vůz otestovat v chladnějších podmínkách, kdy lze u ojetého vozu lépe pozorovat případné nedostatky. Navíc se tím připravují na zimu a dovolené na horách. Nabídka kombi, SUV a MPV naštěstí mírně roste a měsíčně lze vybírat z téměř 45 000 aut se střední hodnotou ceny 260 000 korun. Vyšší zájem hlásí i prodejci automobilů. Vyplývá to z analýzy trhu, kterou kontinuálně provádí skupina AURES Holdings, provozovatel mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna.
„Předvánoční období patří v sektoru automotive mezi nejnáročnější, ale i prodejně nejúspěšnější období. Každým rokem viditelně přibývá zákazníků na našich pobočkách, které chtějí vyměnit vůz před zimní dovolenou nebo zvažují automobil jako dárek pod stromeček. Toto období sama doporučuji, protože v chladnějším počasí nejlépe prověříte vůz, který se chystáte koupit,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupin AURES Holdings. S rostoucí poptávkou především po větších automobilech naštěstí roste i nabídka. V listopadu se v nabídce na trhu objevilo již téměř 29 tisíc kombi, SUV a MPV, což je meziměsíčně v průměru o 200 aut více za každý den. Jde o 65 % listopadové celorepublikové nabídky.
Z kombíků najdete na trhu ojetin nejčastěji Škodu Octavia (22 %), Škodu Fabia (15 %) nebo Volkswagen Passat (8 %). V případě MPV Volkswagen Touran (18 %), Volkswagen Sharan (8 %) a Ford S-Max (7 %), u SUV pak Volkswagen Tiguan (5 %), Škoda Kodiaq (4 %) a Škoda Yeti (4 %). „Vozy v nabídce na celo-českém trhu jsou výrazně starší, než je reálná poptávka v našich autocentrech. Zákazníci v této nejisté době hledají mladší vozy s nižším nájezdem a tím pádem i delší výdrží. Jsou ochotni za automobil také více zaplatit. Nákup na splátky u nás aktuálně využívá 35 % lidí. Díky spolupráci s největšími finančními společnostmi máme širokou škálu možností a zákazníci vítají, že mohou řešit nákup vozu, jeho financování, ale i pojištění na jednom místě,“ doplnila Topolová.
Zimní vozy nejčastěji se objevující v nabídce českých inzertních serverů v listopadu 2022:
TOP modely kombi |
Počet aut v nabídce |
Medián ceny |
Medián tachometru |
Medián stáří |
|
1. |
Škoda Octavia |
2 741 |
239 999 Kč |
182 930 km |
8,4 |
2. |
Škoda Fabia |
1 826 |
129 000 Kč |
137 940 km |
10,1 |
3. |
Volkswagen Passat |
975 |
285 000 Kč |
195 675 km |
8,0 |
TOP modely MPV |
Počet aut v nabídce |
Medián ceny |
Medián tachometru |
Medián stáří |
|
1. |
Volkswagen Touran |
787 |
184 900 Kč |
191 000 km |
12,0 |
2. |
Volkswagen Sharan |
341 |
174 000 Kč |
219 887 km |
12,0 |
3. |
Ford S-Max |
314 |
219 500 Kč |
196 000 km |
11,0 |
TOP modely SUV |
Počet aut v nabídce |
Medián ceny |
Medián tachometru |
Medián stáří |
|
1. |
Volkswagen Tiguan |
547 |
370 000 Kč |
133 500 km |
8,4 |
2. |
Škoda Kodiaq |
508 |
747 500 Kč |
91 223 km |
3,8 |
3. |
Škoda Yeti |
493 |
250 000 Kč |
151 000 km |
9,4 |