Žebříček nejvíce nabízených ovládla v prvním čtvrtletní letošního roku značka Toyota
Praha, 8. dubna 2019 – Počet inzerovaných elektromobilů a hybridů na českém trhu ojetých vozů za poslední čtvrtletí výrazně vzrostl, a to na 1 198, což představuje čtvrtletní nárůst o 24,9 %. Celkově bylo v prvním čtvrtletí letošního roku na trhu ojetin nabízeno celkem 266 740 automobilů, jejichž cena se pohybovala nejčastěji okolo 139 900 korun. Stáří inzerovaných vozů se ustálilo na 9,5 roku a jejich nájezd činil nejčastěji 151 580 km. Tato data vyplývají z kontinuálního monitoringu trhu ojetých automobilů mezinárodní sítí autocenter AAA AUTO.
Obliba Čechů jezdit ekologickými vozy se postupně šíří i do segmentu ojetých vozů. Pořídit si elektromobil či hybridní vůz si stále častěji mohou dovolit i řidiči, kteří na nákup nového automobilu dříve neměli dostatek financí, případně naráželi na překážku v podobě příliš úzkého výběru těchto vozů. Tento trend se ovšem začíná znatelně měnit. Důkazem je porovnání poslední dvou po sobě jdoucích čtvrtletí. Zatím co v době od října do konce prosince loňského roku bylo v České republice inzerováno 623 vozů hybrid, během prvních tří měsíců letošního roku to bylo již 800. Jedná se tak o čtvrtletní nárůst o 28,4 %. Obdobná je situace u elektromobilů. Trh ojetých vozů jich nabídl od října do konce roku 336, v prvním čtvrtletí se však jednalo už o 394. Nárůst tak činil 17,2 %. Zákazníky určitě potěší i průběžně klesající stáří u zmíněných vozů. Nejčastější průměrný věk se u hybridů snížil o půl roku na 2,1, u elektromobilů se jednalo o snížení o jednu desetinu na 3,5. Kromě stáří se snížila i jejich cena, a to o 4,3 % na nejčastěji průměrných 459 350 Kč.
„Poptávka po hybridních vozech a elektromobilech se postupně stále zvyšuje. I přes fakt, že tyto vozy se stále ještě řadí do kategorie finančně náročnějších automobilů, jejich nabídka na našem trhu i finanční dostupnost stále rostou,“ říká Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.
Jednoznačné prvenství si za uplynulé čtvrtletí odnesl v rámci inzerovaných vozů s alternativním pohonem model Toyota RAV 4, který si ve čtvrtletním srovnání polepšil hned o 2 pozice. S velkým odstupem druhou příčku obsadila další Toyota, a to s modelem Auris, která ještě donedávna žebříčku vévodila. Totální nadvládu vozů značky Toyota uzavírá na třetím místě model CH-R.
Pomyslný žebříček nejvíce nabízených modelů klasických vozů zůstal tentokrát beze změn. První dvě místa opět opanovaly modely Škoda Octavia na prvním a Škoda Fabia na druhém místě, následovány vozy Volkswagen Passat, Volkswagen Golf a Škoda Superb. Šestou, respektive osmou příčku obhájila značka Ford s modely Focus a Mondeo. Na sedmé pozici zůstalo BMW 3. Delší varianta tohoto vozu, BMW 5, uzavřelo lednový žebříček TOP 10 za Škodou Rapid.
Žebříček TOP 10 nejinzerovanějších ojetin v 1. čtvrtletí 2019 |
|||||
Č.
|
Model
|
Počet ks. |
Č.
|
Značka/model
|
Počet ks. |
1.
|
Škoda Octavia |
25 703
|
6.
|
Ford Focus |
5 452
|
2.
|
Škoda Fabia
|
17 483
|
7.
|
BMW 3
|
5 030
|
3.
|
Volkswagen Passat |
9 033
|
8.
|
Ford Mondeo |
4 581
|
4.
|
Volkswagen Golf
|
8 045
|
9.
|
Škoda Rapid
|
3 793
|
5.
|
Škoda Superb |
6 852
|
10.
|
BMW 5
|
3 421
|
Skupina AAA AUTO působí na trhu již 27 let. Provozuje síť 46 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila již přes 2,2 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně zhruba 80 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro roky 2017 a 2018 byla držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. Značky AAA AUTO a Mototechna jsou oficiálním partnerem české nejvyšší fotbalové soutěže – Fortuna ligy. |