V prodeji zánovních vozů dominují benzinové motory, roste podíl hybridů a elektromobilů
Praha, 17. ledna 2020 – Novodobá Mototechna, která se zaměřuje především na zánovní automobily, jen v loňském roce prodala rekordních 12 500 zánovních automobilů. Největším tahákem loňského roku se stala Škoda Rapid, jejíž výroba už i přes velkou oblibu u Čechů a Slováků skončila. Mezi prémiovými automobily byl největší zájem o Audi A5.
„Prodejem zánovních automobilů se zabýváme již osmým rokem. Z našich prodejních dat vyplývá jasná změna chování českých i slovenských zákazníků, kteří upřednostňují zánovní automobily namísto nových. Zánovní vozy jsou oproti novým levnější až o 40 %, zákazníci si je mohou rovnou odvézt a nemusí čekat i půl roku, než se auto vyrobí,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, která značku Mototechna provozuje. V České republice a na Slovensku za poslední rok Mototechna prodala na 12 500 vozů.
Nejprodávanějším automobilem v české nabídce Mototechny byla v roce 2019 již druhým rokem Škoda Rapid (9,3%). Tento model se od poloviny loňského roku, kdy byl nahrazen Škodou Scala, nevyrábí a lze očekávat, že v letošním roce zájem o tento model i cena ještě výrazně stoupnou. Dalšími oblíbenými modely byly Škoda Fabia (9,1%) a Škoda Octavia (5,6%). Škoda celkově tvoří více než třetinu celkové poptávky v Mototechně. Z luxusních automobilů se u nás nejlépe prodávaly Audi A5 (13,9 %), Mercedes E (6,9 %) a Mercedes GLA (6,4%).
Nejprodávanější zánovní vozy v Mototechně v roce 2019 |
Nejprodávanější prémiové vozy v Mototechně v roce 2019 |
||||
|
Česká republika |
Slovensko |
|
Česká republika |
Slovensko |
1 |
Škoda Rapid |
Škoda Rapid |
1 |
Audi A5 |
Audi A5 |
2 |
Škoda Fabia |
Škoda Fabia |
2 |
Mercedes E |
Mercedes GLA |
3 |
Hyundai i30 |
Kia Ceed |
3 |
Mercedes GLA |
Mazda 3 |
4 |
Škoda Octavia |
Kia Sportage |
4 |
Mazda 3 |
BMW 1 |
5 |
Dacia Duster |
Suzuki Vitara |
5 |
Audi A3 |
Audi A4 |
6 |
Škoda Yeti |
Dacia Duster |
6 |
Audi A4 |
Audi Q5 |
7 |
Volkswagen Golf |
Hyundai i30 |
7 |
BMW 5 |
Mercedes C |
8 |
Hyundai ix20 |
Hyundai ix20 |
8 |
Mercedes C |
BMW 3 |
9 |
Kia Sportage |
Renault Captur |
9 |
Audi Q5 |
Mini Cooper |
10 |
Kia Ceed |
Hyundai Tucson |
10 |
BMW X5 |
Audi A3 |
79% zákazníků upřednostnilo automobil s benzínovým pohonem na úkor převážně dieselových automobilů, o které je v případě zánovních aut meziročně nižší zájem. Pomalu roste poptávka po elektromobilech a hybridech, kterých se v loni v Mototechně prodalo o 50% více než v roce 2018. 79 % zákazníků volí manuální převodovku a 90% neřeší náhon za všechna čtyři kola. Z karoserií stále vedou hatchbacky (37%), ale poptávka meziročně klesla. Na výrazném vzestupu jsou SUV, kterých se prodalo meziročně o 13% více a tvoří tedy téměř třetinu prodejů v Mototechně. Za posledních pět let se zájem to tyto vozy zvýšil více než dvojnásobně. Nejoblíbenější barvy byly tradičně bílá (29 %) a stříbrošedá (16 %). Z třetího místa sesadila oblíbenou černou barva modrá (13 %).
Současná Mototechna prošla zásadní obnovou a je moderní společností, která svou nabídkou uspokojí nejnáročnější zákazníky. Za více než 7 let prodala již přes 60 000 automobilů nejžádanějších značek a modelů. Specializuje se především na prodej kvalitních, minimálně užívaných vozů a má za cíl poskytnout motoristům kompletní servis. Pod značkou Mototechna Premium prodává také prémiové a luxusní značky, pod Mototechna Classic investiční a sběratelské vozy, pod hlavičkou Mototechna EcoDrive vozy s alternativním pohonem. Patří do skupiny AURES Holdings, kterou vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners a je oficiálním partnerem české nejvyšší fotbalové soutěže – Fortuna Ligy.
|