Mladé Češky preferují silnější vozy, ve zralejším věku upřednostňují pohodlí

Naopak mladé Slovenky jsou ve svých řidičských začátcích opatrnější a pohodlnější vozy si dopřávají ve středním věku. Jako seniorky se pak vrací k menším nenáročným vozům
 
Praha, 7. března 2019 – Ženy ve zralejším věku zohledňují při výběru vozu především pohodlí, bezpečnost i mladší vozy a jsou ochotny zaplatit až o 58 tisíc více než mladší řidičky. Mladé ženy a začínající řidičky se přibližují mužům a je pro ně důležitý výkon vozu a sportovnější vzhled. Automatická převodovka je pro mladé ženy téměř nemyslitelná. Vyplynulo to z prodejních statistik největšího prodejce ojetých automobilů u nás AAA AUTO k příležitosti Mezinárodního dne žen.
 
Ženy tvoří zhruba třetinu zákazníků ojetých automobilů. Polovina žen je ve věku od 35 do 54 let a tyto ženy také do automobilů investují v průměru nejvíce peněz (konkrétně 198 500 Kč). Nejméně za automobily utrácí mladé řidičky do 25 let (141 300 Kč). „U Češek je zajímavé sledovat proměnu jejích preferencí s rostoucím věkem. Jako mladé se v posledním roce přiklánějí více k silnějším automobilům, klidně starším, ale hlavně sportovněji laděným. S rostoucím věkem do automobilů více investují, dbají na praktičnost, bezpečí i pohodlí. Více než muži v tomto věku pak volí zánovní automobily, které jim nejlépe splní veškeré požadavky za nižší cenu, než kdyby kupovaly vozy nové,“ uvedla generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings Karolína Topolová, která sama nedá dopustit na bezpečné rodinné vozy.  
MDŽ-vývoj cen u žen
České řidičky na rozdíl od Slovenek upřednostňují už od samotných řidičských začátků silnější motory a nejoblíbenější je verze 2.0, od 45 let pak postupně přesedají do menších a méně výkonných vozů. Automatická převodovka není u něžného pohlaví nijak rozhodujícím faktorem při výběru automobilu. Naopak ženy do 24 let se automatu v podstatě vyhýbají a pořizuje si ho jen necelých 10% z nich. Nejoblíbenější je tento typ převodovky u žen ve věku od 25 do 44 let. Podobně jsou na tom i Slovenky. Dominantním palivem je v každé věkové kategorii Češek i Slovenek benzín a tvoří minimálně 55% poptávky (ve věku od 55 let v ČR dokonce 72%). „Ženy jsou v oblasti výběru automobilu podle druhu paliva konzervativní a alternativním pohonům se zatím rázně vyhýbají,“ doplnila Topolová.
 
Nejoblíbenějšími modely aut jsou bez ohledu na věk Škoda Fabia a Škoda Octavia. Nejoblíbenějším typem karoserie je hatchback. Ve věku od 25 do 44 let volí ženy z 51 až 58% prostornější vozy jako jsou varianty kombi, SUV nebo MPV, a to s ohledem na jejich potřeby, které se často točí okolo rodiny. Dívky do 25 let a ženy ve věku nad 45 let upřednostňují menší automobily jako je již zmíněný hatchback nebo sedan. 



Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 54 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.