Prodeje ojetých Fabií, Hyundaiů iX20, i20, VW Polo a dalších aut kategorie malých vozů v síti AAA AUTO jsou nejvyšší za posledních pět let
Praha 21. září 2018 – Přestože poslední roky roste nejvyšší tempem poptávka po větších vozech jako MPV, kombi nebo SUV, v srpnu a září v AAA AUTO rapidně vzrostl zájem také o malé vozy. Prodalo je jich nejvíce za posledních pět let. Zákazníci jsou do malého vozu ochotni investovat v průměru 161 tisíc korun a rádi si připlatí za výbavu. Vyplynulo to ze statistik prodejce AAA AUTO za posledních 50 dní.
V síti autocenter největšího prodejce ojetých automobilů se v letošním roce prodalo již téměř 12 000 malých vozů s průměrnou cenou 161 tisíc korun. Největší zájem je ale od začátku srpna. Za posledních padesát dnů se prodalo 2500 malých aut, nejčastěji ve verzi hatchback. „Konec léta a začátek podzimu je vždy spojen se začátkem školního roku, kdy obzvláště mladí lidé a studenti řeší potřebu automobilu. Většina z nich neprahne po větších autech, ale spíše sahají po menších vozech s nezbytným komfortem jako je například klimatizace či propojení s telefonem pro poslech hudby a handsfree volání. Za nižší cenu si tak mohou pořídit auto s výkonnějším motorem a slušnou výbavou,“ uvedla generální ředitelka mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO Karolína Topolová a doplnila: „Letošní rok poptávka po automobilech ještě zesílila díky půjčkám dostupným i pro mladou generaci. Od srpna jsme v průměru prodali o 9% více těchto vozů než průměrně ve stejné době v předchozích pěti letech.“
Malé vozy, o které je mezi ojetinami největší zájem, jsou nejčastěji značky Škoda, Hyundai nebo Volkswagen. Nejoblíbenějším modelem je Škoda Fabia následovaná Hyundaiem ix20 a i20. Čtyři pětiny těchto aut mají benzinový motor. „Tím se malé vozy liší od celkového poměru paliv, který i přes aféru dieselgate zůstává víceméně vyrovnaný,“ poznamenala Karolína Topolová.
Pouze 1 % malých aut jsou čtyřkolky a z 93 % jde o verzi v manuálu. Významně roste poptávka po komfortní výbavě, kdy je manuální klimatizace minimální základ a nezbytností se začíná stávat i USB a bluetooth připojení. Nejoblíbenějšími barvami jsou stříbrošedá, červená a modrá.
|
Rok 2017
|
Rok 2018
|
1
|
Škoda Fabia
|
Škoda Fabia
|
2
|
Hyundai i20
|
Hyundai ix20
|
3
|
VW Polo
|
Hyundai i20
|
4
|
Hyundai ix20
|
VW Polo
|
5
|
Renault Thalia
|
Ford Fiesta
|
6
|
Opel Corsa
|
Renault Thalia
|
7
|
Toyota Yaris
|
Toyota Yaris
|
8
|
Ford Fiesta
|
Renault Clio
|
9
|
Citroën C3
|
Citroën C3
|
10
|
Renault Clio
|
Opel Corsa
|
Síť autocenter ojetých vozů AAA AUTO působí na trhu již 26 let. Provozuje více než 40 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Je součástí skupiny AURES Holdings, kterou majoritně vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. Za dobu své existence společnost obsloužila již přes 2 miliony zákazníků. V roce 2017 prodala 75 400 vozů a je tak z hlediska počtu zobchodovaných automobilů jedním z největších prodejců ojetých aut ve střední a východní Evropě. Nabízí také zánovní vozy pod značkou Mototechna. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro rok 2017 a 2018 se stala i držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Značky AAA AUTO a Mototechna jsou oficiálním partnerem české nejvyšší fotbalové soutěže – Fortuna ligy. |