Úvod
|
Magazín
Za vším hledej ženu!
Má-li se stručně vystihnout základní kritérium výběru auta v situaci, kdy rozhodnutí spočívá na něžném pohlaví, lze stejně jako v celé řadě nákupů jiných výrobků analogicky konstatovat: ženy nakupují očima. Hezké a spíše oblejší tvary, pohodlí, pokud možno co největší množství drobných úložných prostorů a automatická převodovka. To jsou vlastnosti, kterými nabízená auta u žen neomylně bodují, a jak se zdá, tento trend se ještě velmi dlouho nezmění.
Je to vlastně trochu zvláštní - pokud bychom totiž porovnávali ženské priority při výběru automobilových a lidských miláčků, dojdeme k výrazným odlišnostem. Ti "praví ořechoví" muži pro ženy jsou spíše bez oblých tvarů, bez úložných svalových prostorů a bez sklonů k automatickým rituálům všeho druhu. Nicméně ženy používají své čtyřkolové miláčky především ve městě k nákupům a k nezbytné výbavě žen patří celá řada drobností, které je ovšem mít třeba před jízdou, při i po ní vždy po ruce. K tomu se samozřejmě drobné autoskrýše hodí zcela ideálně. Ženy také ze své podstaty nejsou tak agresivní jako muži, takže automaty jim vyhovují více i přes nižší dynamiku jízdy. A jaké konkrétní modely vozů ženy kupují nejčastěji? Patří mezi ně Ford Ka, Peugeot 206, Honda Civic, Toyota Yaris, Opel Tigra, Ford Puma a veškeré malé fiaty. Z barev upřednostňují ženy celé spektrum červené a tmavě modrou, pokud možno v metalíze.
O "uklidňující" zelenou či na silnicích nejčas-těji viditelnou bílou barvu ženy příliš nestojí. Kromě estetických hledisek je ovšem pro ženy prioritou bezpečnost. Ženy sice stále nakupují auta i samostatně, je ale samozřejmé, že jsou velmi často rozhodující součástí "mužských" nákupů. V AAA AUTO Praha jsme často svědky situace, kdy si muž vybere svůj vysněný vůz a pak se s otazníkem v očích otočí na svoji partnerku. Ta potom pouhým pokývnutím hlavy nebo odmítavým gestem rozhodne o osudu celé obchodní transakce. Světoznámý citát "Za vším hledej ženu" platí i při výběru auta…