Výzkum prokázal oblibu autobazarů

Téměř 60 procent motoristů, kteří si v současné době chtějí koupit ojetý vůz, volí jako místo koupě autobazar. Ještě v roce 1999 přitom autobazary preferovalo pouze 36 procent zájemců o ojetý vůz. Zároveň také letos výrazně poklesl zájem o nákup ojetého vozu prostřednictvím inzerátů, a to na zhruba 15 procent. Vyplývá to z červnového výzkumu, který pro AUTOMOBILE GROUP, a. s. připravila agentura GfK.
Zmíněné údaje mimo jiné dokladují fakt, že lidé si stále více uvědomují výhodnost a bezpečnost koupě ojetého automobilu u velké renovované společnosti, která má dostatečně široké zázemí a zároveň nabízí profesionální služby. Prokázal také, že lidé logicky opouštějí zdlouhavý a zároveň značně rizikový nákup ojetého vozu přes inzeráty.
Mimořádně zajímavým výsledkem výzkumu je však také skutečnost, že zájem o ojeté vozy stoupl i celkově. Zatímco v roce 1999 se takřka dvě třetiny dotazovaných respondentů rozhodovalo pro zcela nový automobil, letos se situace v podstatě obrátila. Podle výzkumu by totiž dnes téměř 60 procent motoristů volilo raději nákup vozu ojetého. Zdaleka nejdůležitější příčinou rostoucí obliby ojetých vozů zůstává samozřejmě cena, kterou jako hlavní důvod pro rozhodování zda koupit vůz nový či ojetý uvedlo téměř 85 procent respondentů. Souvisí to především s obecně známou skutečností, že nový vůz výrazně ztrácí svou tržní hodnotu zejména ihned po koupi a dále v následujících zhruba třech letech, přičemž poté se tempo poklesu tržní hodnoty automobilu výrazně zpomaluje.
Co se týče výběru značek, výzkum potvrdil, že obdobně jako v autobazarech AAA AUTO i obecně lidé stojí nejčastěji o tuzemské škodovky následované prověřenými především evropskými značkami. Vzrůstá také zájem o kvalitnější ojeté vozy vyšších kategorií, především v cenové relaci od 100 do 200 tisíc korun, kterou preferovala více než polovina dotázaných respondentů. Právě tato kategorie vozů je k dispozici opět především v nabídce velkých autobazarů.
Autobazary jsou dle uvedeného výzkumu zároveň nejdůležitějším zdrojem informací o nabídce a cenových relacích ojetých vozů na trhu. Jako nejčastější zdroj informací je totiž uvedlo celkem 63 procent respondentů. Zdaleka nejviditelnějším autobazarem je přitom AAA AUTO Praha, který znalo celkem 83 procent respondentů výzkumu. V žebříčku známosti se tak řadí na přední příčky ze všech firem působících v České republice. Obdobné "úrovně známosti" zde totiž dosahují pouze tzv. světové značky jako například Tesco.



Vážíme si vašeho
soukromí

Soubory cookie se používají k ukládání vašich nastavení a preferencí a pomáhají nám analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Informace o používání našich stránek sdílíme také s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy. Udělujete svůj souhlas společnosti AURES Holdings a.s. Více informací naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 0 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,6
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,6 hvězdičky.