Úvod
|
Magazín
Vytáhli jsme do krvavého boje s dealery zatopených vozů !
Jelikož jde o zboží, které může být pro nového majitele dokonce životu nebezpečné, rozhodli jsme se o těchto nekalých praktikách informovat prostřednictvím médií i české motoristy. „Nešlo o žádnou snahu medializace společnosti. Pro motoristy představují tyto vozy opravdu vážnou hrozbu. Proto jsme museli jednat rychle. Na naši společnost se totiž krátce po povodních začaly obracet desítky zahraničních dealerů, kteří se nám snažili prodat zatopené vozy. Ti první byli velice opatrní, vozidla předem vyčistili a dokonce je nechali i vysušit ve zvláštních pecích. Nic nenechávali náhodě. I naši odborníci museli tyto vozy dlouho prohlížet, než tuto skutečnost odhalili. Poslední nabídka přišla od majitele německého autosalónu, tedy od prodejce nových vozů. Šlo především o vozy značky Škoda. Prodejce se již ani nesnažil skutečnost, že nová auta stála několik dní ve vodě, zatajit. Celkem nám nabídl 1099 takto poškozených vozů. Všechny jsme samozřejmě odmítli. Cena, kterou za tyto vraky požadoval, však byla téměř o 50 procent nižší, než pořizovací cena nového nezatopeného vozu. Riziko, že této nabídce podlehnou drobní provozovatelé autobazarů, bylo tudíž natolik vysoké, že jsme museli reagovat,“ tvrdí vedoucí výkupu autobazaru AAA AUTO Tomáš Lachout a dodává: „Krátce po povodních jsem byl osobně svědkem hrozné dopravní nehody. Řidiči při jízdě po dálnici začalo hořet auto. Stačil jen prudce zabrzdit a vyskočit. Pak lehlo popelem. Po důkladném šetření bylo zjištěno, že se muž vědomě projížděl v nebezpečném vozidle, které se mu málem stalo i hrobem. Byl totiž na dovolené, když letos Prahu sužovaly záplavy a vůz měl zaparkován v bezprostřední blízkosti Vltavy. Jelikož šlo o luxusní vůz, nechtěl se ho vzdát, a tak si ho nechal vyčistit a jezdil v něm dál,“ dodal Lachout. O praktiky zahraničních prodejců se začala zajímat také slovenská a německá média. Celá akce nakonec uvedla do stavu pohotovosti také vedení závodu Škoda Mladá Boleslav. V tiskovém prohlášení závod přiznává, že takové vozy jsou nebezpečné. Zavedením speciální informační telefonní linky a oznámením, že na takto poškozené vozy podnik nebude poskytovat záruku, si však zřejmě velkou důvěru zákazníků nezískali.