Úvod
|
Magazín
Trendy na českém trhu
V cenovém rozmezí od 100 do 180 tisíc korun se nejlépe prodávají ojeté vozy v největším českém autobazaru AAA AUTO Praha. Do této cenové kategorie spadá také již tradiční prodejní rekordman model Škoda Felicia. Ostatně vozy největší tuzemské automobilky si stále udržují své dominantní a zdá se i neotřesitelné postavení na trhu. Zmíněná Felicia, větší Octavia a v posledních měsících stále více prodávaná Fabia dohromady představují zhruba třetinu všech prodaných vozů v AAA AUTO Praha.
Příčinou jejich obliby není jen tradiční důvěra českých spotřebitelů v užitnou hodnotu škodovek, získanou za rozumnou cenu, ale také fakt, že často splňují obecné požadavky zájemců o koupi ojetého vozu. Přijatelný technický stav, stáří vozu pohybující se od tří do pěti let, co možná nejméně najeto, pokud možno po prvním majiteli - to vše jsou okolnosti, které zákazníci jednoznačně preferují. Pomineme-li škodovky jako české specifikum, přichází co do obliby řada na další malé pěti-dveřové vozy jako Fiat Punto, VW Polo či Opel Corsa. Obecně přetrvává zájem o vozy
s objemem motoru od 1,3 do 1,6 litru, maximálně však 1,8 litru. Inu spotřeba, která je nejvíce závislá právě na objemu motoru, a opět dle kubatury motoru odstupňované ceny povinného ručení dělají své. Dvoulitry, popřípadě ještě silnější vozy, už své zákazníky z důvodu vyšších provozních nákladů hledají obtížněji. Na druhou stranu však zákazník, který touží po kvalitním silném "koni", může často pořídit takové auto za skutečně lidovou cenu. Rozhodně nejen v kategorii malých vozů, ale
i v třídách vyšších, ba i té nejluxusnější má
v AAA AUTO Praha vždy z čeho vybírat.
Přestože lidé v České republice vydávají na nákup vozu stále více peněz, přece jen je ještě otázkou mnoha let, kdy bude moci průměrný občan bez potíží přistoupit k nákupu zcela nového vozu, jako je tomu například
v Německu. Na druhou stranu však jsou podmínky na našem automobilovém trhu zdaleka "nejzápadnější" z celého bývalého východního bloku. Například u našich sousedů na Slovensku je kupní síla obyvatel obecně i co se týče možností pořízení vozu přece jen ještě
o dost nižší než u nás. Zatímco Češi kupují Felicie, slovenští motoristé se zpravidla spokojí s Favoritem. Mnohem vzdálenější našim standardům jsou však praktiky v Polsku, které se až příliš často potýká s mírně řečeno podezřelým původem celé řady sem dovážených aut.