Úvod
|
Magazín
TRENDY NA ČESKÉM TRHU - Klasické terénní vozy mají svou klientelu
Počátkem listopadu se v autobazarech provozovaných společností AUTOMOBILE GROUP naplno rozjel prodej terénních čtyřkolek prakticky všech kategorií. Právě nezadržitelně se blížící zima je obdobím, kdy enormně vzrůstá zájem o tuto specifickou kategorii vozů. V kategorii klasických terénních vozů zaznamenávají autobazary největší zájem o velké luxusnější modely zpravidla v pětidveřovém provedení. Patří k nim zejména čtyřkolky japonských značek jako Nissan Terrano, Mitsubishi Pajero a Toyota Land Cruiser. Jako vůz určený k reprezentaci si lidé také často pořizují model Nissan Patrol. Obecně terénní vozy vyhledávají ti klienti, kteří je vyloženě potřebují pro jejich neopakovatelné jízdní vlastnosti, případně za účelem reprezentace. Předností velkých terénních vozů je ve srovnání s běžnými osobními automobily vyšší životnost, která vychází z jejich konstrukce. Dlouhodobě posilují své pozice tzv. lehčí off-roady kategorie CRV popřípadě SUV. Typickým příkladem je velmi žádaný model Honda CRV. Obecně jde o "víceúčelové" automobily pro volný čas, které se zpravidla dobře chovají na silnici a solidně zvládají i "rozumné" terény. Lidé oceňují především jejich praktičnost, díky robustnější konstrukci a náhonu na všechna čtyři kola také bezpečnost a zpravidla i dostatečnou prostornost. Ve srovnání s klasickými off-roady jde také o vozy, které lze pořídit levněji, a konečně i náklady na provoz jsou o dost nižší než u klasických terénních vozů.