Úvod
|
Magazín
TEST Plymouth Prowler - sportovní krasavec
Můžete mít třeba Porsche nebo jiný klasický sporťák, ale pokud chcete být skutečně "in", pořiďte si Plymouth Prowler. Tento ve Spojených státech vyráběný dvojmístný roadster vám totiž zajistí, že i v té "nejtěžší" konkurenci budete vždy jak se patří nejviditelnější. Nejenže všechny upoutáte mírně řečeno extravagantním vzhledem vašeho vozu, ale navíc si můžete být zcela jisti, že drtivá většina osazenstva uvidí tento sporťák vůbec poprvé v životě. Jednak jde o poměrně mladý vůz, protože model Plymouth Prowler se vyrábí teprve od roku 1997, ale navíc pouze v limitované sérii. O jeho výlučnosti svědčí také fakt, že na evropském kontinentu se jako nový prodává pouze v Německu. Nejen první pohled, ale i ten důkladnější do "střev" a interiéru vozu hovoří jasnou řečí o tom, že si Američané dali opravdu záležet. Prowler je jednoduše zdárnou kombinací výtečně odvedených karosářských prací, odpovídající motorové výbavy a konečně také náležité luxusem vonící výbavy. Konkrétně o pohon se spolehlivě postará zážehový šestiválec se čtyřmi ventily na každém válci o celkovém objemu 3,5 litru. Jeho maximální výkon představuje 243 koní, lze ho dosáhnout při 5 800 ot./min. Sám výrobce musel Prowlera poněkud zkrotit, a proto je jeho maximální rychlost elektronicky omezena na 230 kilometrů v hodině. Budete-li se potřebovat pořádně "odpíchnout", můžete očekávat zrychlení z nuly na 100 km/hod. na úrovni kolem 7,5 vteřiny. Jak již bylo řečeno, také výbava vozu odpovídá "úrovni" tohoto sportovního krasavce. Interiéru jak se patří dominuje kůže, o bezpečnost se starají samozřejmosti jako systém ABS či airbagy a nechybí ani servořízení, tempomat, CD přehrávač či elektronová kola atd. Pro Evropana může být tak trochu překvapivé, že tento ryze sportovní vůz je vybaven automatickou převodovkou namísto mechanické. Americký původ Prowlera se jednoduše nezapře. Přesto i vyznavači "normálního řazení" nepřijdou zkrátka, protože výrobce automat doplnil o možnost přímého řazení systémem Tiptronic. A nyní již k jízdním vlastnostem. Ty se obecně při porovnání Prowlera s běžnějšími vozy asi nejvíce podobají vlastnostem Corvetty. Mezi typické znaky Prowlera patří zejména velmi tvrdý podvozek a poměrně značná přetáčivost. Inu, kombinace motoru uloženého vpředu, avšak s náhonem na zadní kola dělá své. Zatáčky, serpentiny a další podobné libůstky v relativně vysokých rychlostech nejenže Prowler bez problému zvládne, ale navíc si v nich, dá se říci, doslova libuje. Jinými slovy jeho schopnosti ukojí snad všechny představy vyznavačů nekompromisní sportovní jízdy a příliš nezáleží na tom, zda se budete prohánět po dálnici, či se budete potýkat s řádně se klikatícími horskými silnicemi. Závěrem je třeba říci, že obdobně jako u všech ostatních sporťáků ani u Prowlera nemůžete očekávat nějakou extra praktickou užitnou hodnotu. Není to vůz určený na dlouhé pohodlné cestování, rodinné výlety či nákupy. Zkrátka je to vůz jen a pouze pro parádu. Jeho jízdní vlastnosti, stejně jako nápaditý design s největší pravděpodobností osloví především mladé lidi, popřípadě všechny, kteří se chtějí pořádně "vyblbnout", a navíc ve voze, na který si všichni budou doslova ukazovat. Případní zájemci o tento vůz se však musí připravit na to, že Prowler je pořádná specialitka, čemuž mimo jiné také odpovídá pořizovací cena i dostupnost náhradních dílů.