Úvod
|
Magazín
Škodovky stále nejprodávanějšími vozy
Všechny modely značky Škoda, tedy Felicia, Octavia, ale dnes již také Fabia, jsou stále zdaleka nejprodávanějšími vozy
v autobazarech společnosti AUTOMOBILE GROUP a. s., kde se v současné době prodává zhruba 700 vozů týdně. Zákazníci dávají přednost této české značce, a to nejen kvůli dostupnosti a příznivé ceně náhradních dílů. Nabízené škodovky totiž často splňují
i zákazníky nejvíce vyhledávaná kritéria výběru vozu. "Pokud je automobil v dobrém technickém stavu, navíc nový prodaný v ČR a například po prvním majiteli, má servisní knížku a přiměřený počet najetých kilometrů, tak se v našich autobazarech příliš neohřeje," uvedl manažer výkupu Tomáš Lachout. Nejčastěji prodávané felicie jsou rok výroby 1995 - 1998 a v cenových relacích od 90 000 - 150 000 Kč.
Vedle dominujících škodovek je stále velký zájem o menší vozy prověřených zahraničních značek Peugeot, Opel, Ford atd. v cenách kolem 150 tisíc korun a opět zejména splňují-li výše uvedená kritéria. Rozsáhlost výbavy je
v tomto ohledu ze strany zákazníků většinou až na druhém místě. "Neznamená to však, že by se permanentně nezvyšoval zájem také o vozy vyšších tříd nebo o ryze luxusní vozy v tzv. plné výbavě, čemuž samozřejmě plně přizpůsobujeme naši nabídku," doplnil Lachout.
V souvislosti s letní sezónou, zejména pak
v průběhu měsíců května až července, zaznamenaly naše autobazary také mimořádný nárůst prodeje tzv. rodinných automobilů - například modelu Renault Scenic a podobných konkurenčních vozů. V posledních měsících také vzrostl zájem o pick-upy s chladírenským vybavením. Tyto vozy vyhledávají především drobní podnikatelé, kteří je kvůli přísnějším normám potřebují zejména na převoz potravinářských produktů. Drobní podnikatelé také permanentně nakupují malé dodávky typu Renault Berlingo či Peugeot Partner. Obecně jde o vozy, u kterých je možný odpočet DPH
a zároveň jsou použitelné jako rodinné vozy.
S blížícím se podzimem také postupně narůstá zájem o off-roady. Jejich plná sezóna však ještě teprve přijde, protože největší poptávka po terénních čtyřkolkách bývá od října.