Petr Melničuk: Internet je médium budoucnosti

Jste manažerem internetových stránek největšího českého autobazaru. Jedná se ve Vašem případě o propojení profese a koníčka?
V podstatě se dá říci, že ano. O automobily se zajímám již od malička, ale ne ani tak po technické jako spíše po designérské stránce. Nejvíce mne vždy fascinovaly vozy německých značek jako jsou Mercedes, Porsche a AUDI - ty jsou jednoduše moje slabost. A právě můj zájem o automobily mě nemohl nepřivést na stránky největšího českého autobazaru, které jsme poprvé shlédl v roce 1998.
Jak byste zhodnotil současný web autobazaru, který prodělal "generální rekonstrukci"?
V současné době je to o něčem zcela jiném než před lety. Během osmi měsíců usilovné práce se naše stránka vyšvihla mezi nejnavštěvovanější servery zabývající se automobily. Podle posledních ověřených údajů renomované auditorské společnosti Taylor Nelson Sofres Media držíme druhou příčku mezi autoservery s měsíční návštěvností 1.340.000 shlédnutých stránek. To potvrzuje správnost zvolené strategie a to je pro mě velká motivace do budoucna. Kvalitou a úplností stránek jsme v segmentu prodejců ojetých vozů zcela jedineční - nebojím se říci leadrem trhu - stejně tak jako i v dalších oblastech. Náš web není jen prezentací společnosti, ale také databází všech našich vozů. Velmi jednoduše řečeno: Na rozdíl od ostatních "geniálních" Internetových projektů nezahlcujeme zákazníky technickými složitostmi a vždy a to bych chtěl zdůraznit máme na mysli jejich zájem. Neděláme web pro sebe, ale pro ně, a protože jim vždy dokážeme dát to co je zajímá, jsou spokojení a vracejí se k nám - to je základ nejen naší vysoké návštěvnosti, ale i každého úspěšného podnikání.
Co pokládáte za nejdůležitější součást serveru www.aaaautopraha.cz?
Nejpodstatnější náplní serveru je právě úplná nabídka automobilů, které můžete najít v našich "kamenných" autobazarech v Praze a Brně a možnost vyhledávání podle zadaných kritérií. Vzhledem k tomu, že je webová stránka aktualizována každý den jsou zde uveřejňované seznamy nabízených vozů věrným zrcadlem skutečného stavu v obou bazarech. Je to v podstatě náš třetí tentokrát virtuální autobazar, který je navíc dostupný kdekoliv a kdykoliv si vzpomenete. Zájemci zde mají možnost vyhledávat vozy podle různých kritérií, například podle značky, typu karosérie, druhu paliva a samozřejmě ceny. Každý vůz má přitom svou kartu, se kterou můžete dále pracovat - požádat o podrobnější informace například co se týče výpočtu leasingových splátek, zarezervovat si vůz, atp. Virtuální autobazar má také svou w@povou obdobu na adrese wap.aaaautopraha.cz určenou pro uživatele mobilních telefonů. (Podrobný popis obsahu serveru www.aaaautopraha.cz najdete na straně 5 - pozn. red.)

Co děláte proto, abyste udrželi a dále posilovali zájem o vaše stránky?
Vždy je třeba reagovat na skutečné potřeby návštěvníků. Pokládám za velkou chybu vytvořit obrovský a nepřehledný web a pak uveřejňovat jakési mapy serveru, aby se v něm člověk vůbec vyznal. Naše stránka je plně intuitivní pochopitelná pro každého. Všichni zde bez problémů naleznou co potřebují, a to je podstata věci. V případě, že se návštěvník potřebuje zeptat na něco speciálního může zavolat na všudypřítomnou zelenou linku nebo použít elektronickou poštu. Například naše oddělení telemarketingu běžně vyřizujeme zhruba 300 e-mailových poptávek týdně. Vyhledávaným zpestřením je například naše živá kamera, která umožňuje sledovat reálný život v našem pražském autobazaru. Ale jen toto nestačí, snažíme se hledat nové možnosti oslovení našich stávajících i nových zákazníků - např.: jsme vyvinuli zvláštní html kód, který umísťujeme na zajímavá místa na Internetu a umožňujeme tak lidem vyhledávat automobily z naší databáze i mimo naše stránky. Těch věcí je samozřejmě víc, ale zatím bych o nich nerad hovořil podrobněji - nechte se překvapit….

Jaký je Váš názor na budoucnost internetu obecně a domníváte se, že nadejde doba kdy budete prodávat ojeté vozy přímo po internetu?
Internet je velmi mladé médium s obrovským potenciálem a budoucností. Proto v posledních několika málo letech zažívá tak nebývalý růst. Opakuje se v podstatě stejná situace jako například u televize s jejím raketovým růstem v minulosti. Česká republika si přitom začíná co do počtu připojení na obyvatele vést velmi dobře a rychle dohání i ty nejvyspělejší evropské státy. Myslím, že obliba Internetu bude v několika příštích letech stále strmě růst a to povede k větší penetraci připojených lidí a ve svých důsledcích i ke snižování cen počítačů, protože každý výrobek se s masovostí stává lacinějším. Bude také docházet k integraci některých nových služeb a spolu s novými technologiemi na přenos dat bude také velmi výrazně růst "mobilní" Internet - ať už to bude wap nebo cokoli jiného. Nepředpokládám ale, že někdy budeme prodávat naše vozy prostřednictvím internetu. Vyplývá to ze samé podstaty našeho produktu, jímž jsou právě ojeté vozy. Lidé budou vždy chtít vidět svoje budoucí auto tzv. "na vlastní oči" a mít možnost si jej před koupí prohlédnout a "osahat". Internet tu bude od toho, aby zprostředkoval uživateli informaci, poradil, vyhledal, ukázal, ale samotná koupě tak citlivé věci jako je ojetý automobil není ani vlastně z naší strany s ohledem na zákazníka žádoucí. Ale kdo ví, ve světě internetu je možné téměř vše.

Profil:

Petr Melničuk se narodil před 25 lety v Praze. Absolvoval 3 měsíční studijní stáž v Torontu. Své odborné zkušenosti získal během dvouleté praxe v renomované reklamní agentuře. Od srpna 2000 působí jako manager internetových stránek společnosti AUTOMOBILE GROUP, a.s.



Vážíme si vašeho
soukromí

Soubory cookie se používají k ukládání vašich nastavení a preferencí a pomáhají nám analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Informace o používání našich stránek sdílíme také s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy. Udělujete svůj souhlas společnosti AURES Holdings a.s. Více informací naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 0 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,6
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,6 hvězdičky.