Úvod
|
Magazín
Mercedes SL 500: Na prahu dokonalosti
Luxusní sportovní limuzínu Mercedes SL 500, kterou dnes představujeme, byste v našich jinak velmi dobře zásobených
autobazarech, hledali marně. Dokonce i na silnicích se vám ji podaří spatřit jen velkou náhodou. V České republice se totiž do dnešních dnů prodaly všeho všudy pouhé čtyři kousky tohoto luxusního automobilu. Pořídit si ho totiž není nic jednoduchého.
I když se vám podaří sehnat necelé 4 milióny korun, které budete potřebovat k zaplacení této krasavice ze stáje Mercedes, postaví vás výrobce před další překážku - několika stránkový pořadník. Tento luxusní vůz je totiž vyráběn jen na objednávku a čekatelů z nejrůznějších koutů světa, kteří si jej už rezervovali, je prý pěkná řada. Pokud byste si rádi tento vůz prohlédli, ale víte, že se vám požadovanou sumu na jeho nákup nikdy nepodaří dát dohromady, nezoufejte! Mercedes
SL 500 bude totiž čas od času k vidění přímo na parkovišti před areálem našeho pražského autobazaru. Elegantní vůz totiž posílil vozový park, který je používán k naší prezentaci. Nový Mercedes SL 500, stejně jako další modifikace této řady, jsou
bezesporu důstojnými nástupci starší linie SL, která již v minulosti dobyla srdce mnoha majetných motoristů. Oproti svému předchůdci doznal nejnovější typ této série zásadních změn, které jej posunuly o další velký krok k dokonalosti. Tentokráte se jeho tvůrci zaměřili na zvýšení bezpečnosti, pohodlí a zjednodušili celkové ovládání vozu. Na první pohled bezesporu zaujme dynamicky se tvářící karosérie, pro kterou jsou typické čisté tvary a nebývalá preciznost zpracování. Elegantně působí i nezaměnitelná přední maska, mohutné čelní a působivé zadní světlomety. Moderní přístup byl uplatněn i při samotné stavbě karosérie. Ta totiž představuje zdárnou kombinaci špičkové oceli, hliníku a plastů, což mimo jiné přispělo
k poměrně výraznému snížení hmotnosti vozu, a v konečném důsledku tak i k úspoře pohonných hmot. Interiér vozu nejlépe vystihují slova jako lehkost, pohodlnost a důstojnost. Doslova fantazií je harmonie všech prvků založená na barevných
kontrastech, kterou designéři německé automobilky dotáhli až do těch nejmenších detailů. Jako by žádná součást interiéru nemohla být jedna bez druhé. Snad ani není zapotřebí šířit se o komplexnosti nabízené výbavy. Elektro-hydraulicky sklápěná střecha a digitální klimatizace jsou standardem. Chcete do vozu nainstalovat televizní přijímač nebo komunikační
systém COMAND, který optimalizuje možnosti ovládání telefonu, navigace, rádia i televizoru? To vše skutečně můžete ve své limuzíně mít, samozřejmě za jistý poplatek. Jak již jsme naznačili, nový Mercedes řady SL je také důkazem technické
ekvilibristiky konstruktérů. Velkou lahůdkou je například systém AIRmatic, který obsahuje aktivní systém pérování – Active Body Control (ABC), který přizpůsobuje účinek tlumičů stavu zatížení vozidla a kvalitě vozovky. Výsledkem je jízdní komfort,
kterého klasickým technickým řešením není možné dosáhnout. Tento systém byl u sériově vyráběného vozu použit poprvé. Podobně je tomu tak i v případě elektrohydraulických brzd – Sensotronic Brake Control (SBC). Typickým prvkem vozu je inteligentní pětistupňová automatická převodovka s možností manuálního řazení. Ve vozu této třídy nemohou chybět ani bezpečnostní systémy ABS a ESP a tzv. brzdový asistent BAS, který vás „dostane“ z jakékoliv krizové situace. Pětilitrový zážehový osmiválec, samozřejmě s pohonem zadních kol, bez problémů udělá 250 km/hod. a také nevídané zrychlení z 0 na 100 km/hod. na úrovni 6,3 vteřiny. Pohodlí, rychlost, reprezentace, sportovní vyžití – to vše Mercedes SL 500 s více než 300 koňmi pod kapotou nabízí.
TECHNICKÉ PARAMETRY:
Rok výroby 2002
Motor Zážehový - 5 litrů, V8, 24 V
Objem motoru 4966 cm3
Max. výkon 225 kW (306 koní) při 5600 ot/min.
Max. točivý moment 460 Nm při 2700 až 4250 ot/min.
Max. rychlost Elektronicky omezena na 250 km/hod.
Zrychlení z 0 na 100 km/hod Cca 6,3 vteřiny
Spotřeba (v obci - mimo obec - kombinace) 19,1 - 9,2 – 12,7 litrů
Pohotovostní hmotnost 1845 kg
Cena – základní s DPH 3 milióny 579 tisíc korun
Cena – s výbavou 4 milióny 537 tisíc korun