Karolína Procházková: V telemarketingu následujeme trh

Co Vás přivedlo na post hlavního manažera telemarketingu v největším českém autobazaru?
Zhruba před dvěma lety jsem reagovala na nabídku hlavního manažera firmy, zda bych se nechtěla podílet na vytvoření telemarketingového centra v AAA AUTO Praha. Původně jsem měla v plánu účastnit se pouze jeho založení a nutného rozjezdu a poté se vrátit ke své původní profesi školitele managementu v síti hotelů Hilton. Zaujala mne však dynamičnost firmy, ve které jsem viděla velký potenciál, a proto jsem se rozhodla zde zůstat. Nemám přitom na starosti jen celý telemarketing, působím také jako školicí manažer pro další oblasti firmy. Jde například o psychologii výkupu, prodejní a leasingovou strategii atd.

V čem spatřujete největší význam telemarketingu?
Telemarketing je v podstatě nejrychlejší způsob komunikace se zákazníkem. Jak už název napovídá, pracujeme se zákazníky na základě telefonického kontaktu. O významu pro firmu hovoří fakt, že v oddělení tele-marketingu pracuje v současné době 86 lidí v několika skupinách. Řádně fungující telemarketingové oddělení dokáže velmi rychle reagovat na měnící se zájmy a požadavky zákazníků, dokáže sledovat nové trendy - v podstatě následovat trh.

Jaký je zájem lidí o informace po telefonu?
Z našich výzkumů vyplývá, že zhruba 80 procent lidí, kteří se o naší firmě dovědí například prostřednictvím reklamy či od přátel, nás nejdříve osloví telefonicky, zpravidla na naši bezplatnou zelenou linku 0800 11 0800. Toto číslo je zákazníkům
k dispozici 365 dní v roce od 8 hodiny ranní do 9 hodiny večerní, tedy včetně sobot a nedělí. O tom, že lidé si uvědomují význam zelené linky, kde lze rychle a zdarma získat velké množství informací, asi nejlépe hovoří fakt, že jsme v uplynulém roce obdrželi ocenění jako druhá nejnavštěvovanější zelená linka v ČR. V současné době registrujeme týdně zhruba 32 tisíc příchozích hovorů a 20 000 hovorů odchozích.

Co může očekávat zákazník, který vám zavolá?
Nejdříve se dovolá k operátorovi, který má za úkol poskytnout zákazníkovi základní informace a dále předat hovor na základě požadavků klienta příslušnému obchodnímu zástupci, jehož základním úkolem je připravit cestu pro pozdější osobní kontakt se zákazníkem. Například má-li zákazník zájem prodat svůj vůz, ujme se ho pracovník z oddělení výkupu. Ten je například schopen telefonicky vůz ocenit, což znamená, že zákazníkovi řekne zhruba výkupní cenu jeho vozu. Zde je třeba říci, že jde skutečně o cenu předběžnou, konečná cena může být samozřejmě stanovena až poté, co se vůz "reálně" objeví v autobazaru, například na základě jeho technického stavu. V případě, že zákazník chce naopak vůz koupit, jsou mu obchodní zástupci schopni na základě jeho požadavků vůz vybrat z aktuální nabídky autobazaru, zarezervovat mu ho, provést leasingovou kalkulaci atd.

Určitě se na vás obracejí i lidé s dotazy přímo nesouvisejícími s prodejem či koupí vozu?
Skutečně se naše telemarketingové středisko postupně stalo doslova informační kanceláří. Lidé nás vnímají jako spolehlivý, fundovaný a aktuální zdroj informací o všem, co se týká automobilů. Abychom byli schopni všechny dotazy zodpovědět, stále monito-rujeme dění v automobilovém průmyslu, zjišťujeme, co je nového v legislativě atp. Každý náš pracovník má nejaktuálnější informace vždy k dispozici. Občas se samozřejmě stane, že dotaz je natolik specifický, že ho nedokážeme zodpovědět ihned. V tomto případě si vezmeme na tazatele kontakt a poté, co informaci zjistíme, mu jednoduše zavoláme.

Jak vypadá váš typický zaměst-nanec?
Definovat typického zaměstnance je velmi obtížné. U nás pracují lidé snad všech věkových kategorií včetně studentů a na různé druhy pracovních poměrů či dohod o pracovní činnosti. Najdete zde i hendikepované lidi, se kterými konkrétně máme velmi dobré zkušenosti. Práce na telefonu je pro ně i pro nás velmi efektivní. Mimo jiné proto také úzce spolupracujeme s Jedličkovým ústavem jako jedním ze zdrojů potenciálních pracovníků. Na co kladete při výběru zaměstnanců důraz?
Každý uchazeč o práci v telemarketingu by měl mít především výborné komunikační schopnosti, mělo by z něj vyzařovat zdravé sebevědomí a energičnost. Důležitá je také schopnost kolektivní práce, vstřícnost a příjemnost. Zbývající ho naučíme, protože každý nový zaměstnanec prochází propra-covaným systémem školení, které je mimo jiné zaměřeno na zásady komunikace se zákazníkem. Podle všeho je komunikativních lidí v ČR dost a dost. Alespoň na základě enormního množství zájemců o práci u nás. Uchazeči nám posílají své životopisy, volají, sjednávají si pohovory atp. Kromě toho hledáme nové zaměstnance prostřednictvím inzerce a například se i prezentujeme na vysokých školách.

Profil:

Karolína Procházková se narodila před 24 lety v Praze. Vystudovala Vysokou školu operativního manage-mentu, marketingu a psychologie obchodu pod patronací prestižní London College s tzv. oxfordským výukovým programem. Již v průběhu studia pracovala jako programový manažer
a školitel v síti hotelů Hilton. V současné době již dva roky působí jako hlavní manažer telemarketingového oddělení společnosti AUTOMOBILE GROUP.



Vážíme si vašeho
soukromí

Soubory cookie se používají k ukládání vašich nastavení a preferencí a pomáhají nám analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Informace o používání našich stránek sdílíme také s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy. Udělujete svůj souhlas společnosti AURES Holdings a.s. Více informací naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 0 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,6
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,6 hvězdičky.