Fabia postupně dohání Felicii

V průběhu 1. pololetí letošního roku se na domácím trhu prodalo téměř 78 tisíc nových osobních automobilů, což je o 6,2 % více než za stejné období loňského roku. Tento stále poměrně nízký růst plně koresponduje s vývojem v západní Evropě, kde se za pololetí prodalo zhruba 8,2 mil. vozů, což je pouze o 1,6 % více než loni. Pro vývoj trhu v ČR byl také typický odklon od dovozů ojetých aut, kterých se na naše území dostalo cca 36 tisíc kusů, což je pouhá polovina stavu zaznamenaného v 1. pololetí 1999. Tato skutečnost však nic neubrala na rostoucí oblibě i prodeji ojetých vozů, přičemž obchod s nimi se stále více odvíjí uvnitř hranic ČR, zejména prostřednictvím autobazarů.
V ČR jsou stále nejúspěšnější modely z kategorie malých vozů, kterých se za toto pololetí prodalo téměř 41 tisíc kusů. V této kategorii zcela dominuje domácí značka Škoda se svými modely Felicia (13,8 tisíce prodaných vozů) a Fabia (8,6 tisíce). I když výroba Felicií pravděpodobně skončí v příštím roce, zájem lidí o tento vůz neslábne. Příčinou je příznivá cena, levné pojistné i náhradní díly. Felicii postupně dohání Fabia, která se v budoucnu stane jedničkou na trhu. Také v kategorii nižší střední třídy, kde se prodalo přes 25 tisíc vozů, je patrný výrazný vliv Škody. Nejlépe se prodával model Octavia, který si našel 7,7 tisíce nových majitelů. Škoda je u nás zdaleka nejúspěšnější značkou, přestože její podíl na trhu poprvé klesl pod psychologickou hranici 50 %, což vypovídá o pokračujícím tvrdém boji s dovozci.
V klasické střední třídě se prodalo za 1. pololetí téměř šest tisíc vozů. V této kategorii byl nejúspěšnější VW Passat s prodejem 1 537 vozů, což je pro tento velký a poměrně drahý model mimořádný úspěch. Vedle stále oblíbených modelů, kterými jsou Opely Astra a Corsa, Renault Mégane, VW Golf i Polo, se dere kupředu i mnoho novinek. Kromě Fabie jde především o Daewoo Matiz, Ford Focus, Peugeot 205 a Toyotu Yaris. Z hlediska množství prodaných vozů si výrazně polepšila značka Peugeot, která dosáhla meziročního zvýšení prodeje o 47 procent. Velmi úspěšná je také po Škodě druhá nejprodávanější značka Opel, stejně jako značky Daewoo, Renault, KIA, Seat, Suzuki, VW a Toyota. Naopak se na českém trhu v současné době nedaří například značkám Ford, Fiat a Mazda.



Vážíme si vašeho
soukromí

Soubory cookie se používají k ukládání vašich nastavení a preferencí a pomáhají nám analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Informace o používání našich stránek sdílíme také s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy. Udělujete svůj souhlas společnosti AURES Holdings a.s. Více informací naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 0 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,6
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,6 hvězdičky.