Hledání ojetých vozů z mobilních zařízení roste o desítky procent

Praha 20. prosince 2018 – K výběru ojetého vozu zákazníci stále častěji využívají mobilní web nebo mobilní aplikaci. Dostupnost, ovladatelnost a funkce uživatelům usnadňují výběr do takové míry, že začínají mobilní přístup upřednostňovat před stacionárními počítači. Návštěvnost webových stránek AAA AUTO s nabídkou automobilů prostřednictvím mobilního zařízení se ve všech čtyřech zemích, kde společnost působí, v meziročním srovnání zvýšila o desítky procent.

Zájemci o nákup ojetých vozů si stále více zvykají při jejich výběru používat mobilní zařízení. Ať už se jedná o návštěvu webových stránek optimalizovaných pro mobilní zařízení, či využití mobilní aplikace, počet uživatelů enormně stoupá. Mobilní aplikaci AAA AUTO, největší středoevropský prodejce ojetých automobilů, spustil v únoru 2014.

Za první rok svého fungování si aplikaci stáhlo 70 000 uživatelů chytrých mobilních telefonů s operačními systémy Android a iOS od Applu. Meziměsíční růst počtu stažení tehdy činil zhruba 10 %.  Aktuální meziroční srovnání za uplynulý rok nyní potvrzuje nový trend. Zatímco v říjnu 2017 si prostřednictvím aplikace či mobilního webu automobily vybíralo 801 850 uživatelů, v letošním roce návštěvníci pokořili milionovou hranici. Na konci října už to bylo 1 240 597 uživatelů, a do konce roku jich pravděpodobně bude až 1,5 milionu. „Statistiky a související telefonický průzkum mezi zákazníky ukazují, že si zájemci o koupi vozu stahují aplikaci vždy, když pořízení nového vozu aktuálně řeší. Stoupající trend výběru vozu prostřednictvím mobilního zařízení však není patrný pouze v tuzemsku, stejnou situaci jsme zaznamenali i ve všech zbylých zemích, kde naše společnost působí, tedy na Slovensku, v Polsku i v Maďarsku,“ uvádí Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a dodává: „Žádný jiný způsob výběru ojetého automobilu na webu nyní neroste tak rychle, jako vyhledávání přes chytré mobilní telefony a tablety.“

Slova generální ředitelky potvrzují statistiky. Meziroční nárůst počtu hledání z mobilních zařízení v České republice činil 54,7 %, na Slovensku 46,1 %, a to z 520 725 na 761 070 uživatelů a maďarští zájemci vyhledávali více o 54,7 %. Mezi nejvíce vyhledávané značky u nás patří vozy značky Škoda. Na druhé příčce figuruje Volkswagen, třetí pozici ovládla značka Ford. Oproti roku 2017 vystřídalo BMW na čtvrtém místě (loni pátý) Hyundai, Top 5 uzavírá Audi. Jedničkou je značka Škoda ještě na Slovensku, v Polsku a Maďarsku obsadila páté, respektive šesté místo. V obou zmíněných zemích patří první pozice značce Opel.

Top 10 nejvyhledávanějších ojetin z mobilních zařízení za rok 2018

Č.
Značka
Č.
Značka
1.
Škoda
6.
BMW
2.
Volkswagen
7.
Mercedes
3.
Ford
8.
Kia
4.
Hyundai
9.
Peugeot
5.
Audi
10.
Renault
 

 

Zlatá karta_logo AAA Skupina AAA AUTO působí na trhu již 26 let. Provozuje síť 46 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila již přes 2,2 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně zhruba 80 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro rok 2017 se stala i držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. Značky AAA AUTO a Mototechna jsou oficiálním partnerem české nejvyšší fotbalové soutěže – Fortuna ligy.

 

 



800 110 800 Volejte denně 8:00 - 21:00