Čeští a slovenští senioři přesedají do SUV a chtějí lepší výbavu

U ojetin se nevyhýbají ani moderním technologiím – tempomat má téměř polovina automobilů pořizovaných českými seniory  

Praha, 26. července 2018 – Výhody vozů SUV objevuje stále více seniorů, a to nejen kvůli vyššímu podvozku, a tedy lepšímu nástupu do vozu, ale také kvůli moderním technologiím, například parkovací kameře, tempomatu či navigaci. Poptávka po SUV je letos o 30 % vyšší než loni, a to na úkor tradičních tahounů, jako je hatchback a kombi. Senioři jsou zároveň ochotni do automobilu investovat o 24 tisíc více než loni. Výsledky vyplynuly z pravidelné analýzy prodejů sítě autocenter AAA AUTO.

Prošedivělé skráně a mohutná SUV, to je pohled, který vídáme na našich i slovenských silnicích stále častěji. Za první půlrok si tento typ ojetiny odvezlo z prodejní plochy autocenter AAA AUTO o třetinu více seniorů než v loňském prvním pololetí. Zároveň v této skupině zákazníků roste i zájem o MPV, naopak zájem o klasické hatchbacky a kombíky se výrazně oslabil. „Důvodem je pohodlí. Senioři zjistili, že nástup a výstup z SUV je daleko komfortnější než z nízkého hatchbacku či kombíku. SUV svojí velikostí zároveň vyvolává pocit bezpečí a poskytuje lepší výhled, který ocení hlavně starší řidiči, protože velká část z nich již nemá tak rychlé reflexy jako mladší řidiči,“ vysvětluje generální ředitelka mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO Karolína Topolová.

Senioři jsou zároveň i výrazně modernější než v minulosti. Nebojí se nových technologií a nekupují „holá“ auta v základní výbavě. „Český senior stále častěji volí vozy vybavené navigací. Oproti minulému roku vzrostl zájem o tuto výbavu v automobilech o 38 %, u Slováků dokonce téměř o polovinu. Češi jsou obecně pohodlní a využívají výhod parkovací kamery. Zájem v tomto případě vzrostl za poslední rok o 72 %. V podstatě standardem je pak tempomat, který si pořizuje téměř polovina českých seniorů. U Slováků je to dokonce ještě více,“ doplňuje Topolová.

TOP 5 nejprodávanějších modelů SUV seniory v České republice a na Slovensku:

 

1. pololetí 2017 ČR

1. pololetí 2018 ČR

 
 

1. pololetí 2017 SK

1. pololetí 2018 SK

1.

Škoda Yeti

Škoda Yeti

 
1.

Kia Sportage

Kia Sportage

2.

Kia Sportage

Dacia Duster

 
2.

Nissan Qashqai

Hyundai ix35

3.

Hyundai ix35

Kia Sportage

 
3.

Dacia Duster

Dacia Duster

4.

Dacia Duster

Hyundai ix35

 
4.

Volkswagen Tiguan

Nissan Qashqai

5.
Nissan Qashqai

Nissan Qashqai

 
5.

Škoda Yeti

Škoda Yeti

 
 

 

Zlatá karta_logo AAA Síť autocenter ojetých vozů AAA AUTO působí na trhu již 26 let. Zahrnuje více než 40 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Je součástí skupiny AURES Holdings, kterou majoritně vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. Za dobu své existence společnost obsloužila již přes 2 miliony zákazníků. V roce 2017 prodala 75 400 vozů s tržbami přes 14,5 miliardy korun, a je tak z hlediska počtu zobchodovaných automobilů jedním z největších prodejců ojetých aut ve střední a východní Evropě. Nabízí také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro rok 2017 a 2018 se stala i držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Značky AAA AUTO a Mototechna jsou oficiálním partnerem české nejvyšší fotbalové soutěže – Fortuna ligy.

 

 




800 110 800 Volejte denně 8:00 - 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací