U ojetin se nevyhýbají ani moderním technologiím – tempomat má téměř polovina automobilů pořizovaných českými seniory
Praha, 26. července 2018 – Výhody vozů SUV objevuje stále více seniorů, a to nejen kvůli vyššímu podvozku, a tedy lepšímu nástupu do vozu, ale také kvůli moderním technologiím, například parkovací kameře, tempomatu či navigaci. Poptávka po SUV je letos o 30 % vyšší než loni, a to na úkor tradičních tahounů, jako je hatchback a kombi. Senioři jsou zároveň ochotni do automobilu investovat o 24 tisíc více než loni. Výsledky vyplynuly z pravidelné analýzy prodejů sítě autocenter AAA AUTO.
Prošedivělé skráně a mohutná SUV, to je pohled, který vídáme na našich i slovenských silnicích stále častěji. Za první půlrok si tento typ ojetiny odvezlo z prodejní plochy autocenter AAA AUTO o třetinu více seniorů než v loňském prvním pololetí. Zároveň v této skupině zákazníků roste i zájem o MPV, naopak zájem o klasické hatchbacky a kombíky se výrazně oslabil. „Důvodem je pohodlí. Senioři zjistili, že nástup a výstup z SUV je daleko komfortnější než z nízkého hatchbacku či kombíku. SUV svojí velikostí zároveň vyvolává pocit bezpečí a poskytuje lepší výhled, který ocení hlavně starší řidiči, protože velká část z nich již nemá tak rychlé reflexy jako mladší řidiči,“ vysvětluje generální ředitelka mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO Karolína Topolová.
Senioři jsou zároveň i výrazně modernější než v minulosti. Nebojí se nových technologií a nekupují „holá“ auta v základní výbavě. „Český senior stále častěji volí vozy vybavené navigací. Oproti minulému roku vzrostl zájem o tuto výbavu v automobilech o 38 %, u Slováků dokonce téměř o polovinu. Češi jsou obecně pohodlní a využívají výhod parkovací kamery. Zájem v tomto případě vzrostl za poslední rok o 72 %. V podstatě standardem je pak tempomat, který si pořizuje téměř polovina českých seniorů. U Slováků je to dokonce ještě více,“ doplňuje Topolová.
TOP 5 nejprodávanějších modelů SUV seniory v České republice a na Slovensku:
|
1. pololetí 2017 ČR |
1. pololetí 2018 ČR |
|
|
1. pololetí 2017 SK |
1. pololetí 2018 SK |
1.
|
Škoda Yeti |
Škoda Yeti |
|
1.
|
Kia Sportage |
Kia Sportage |
2.
|
Kia Sportage |
Dacia Duster |
|
2.
|
Nissan Qashqai |
Hyundai ix35 |
3.
|
Hyundai ix35 |
Kia Sportage |
|
3.
|
Dacia Duster |
Dacia Duster |
4.
|
Dacia Duster |
Hyundai ix35 |
|
4.
|
Volkswagen Tiguan |
Nissan Qashqai |
5.
|
Nissan Qashqai
|
Nissan Qashqai |
|
5.
|
Škoda Yeti |
Škoda Yeti |
Síť autocenter ojetých vozů AAA AUTO působí na trhu již 26 let. Zahrnuje více než 40 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Je součástí skupiny AURES Holdings, kterou majoritně vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. Za dobu své existence společnost obsloužila již přes 2 miliony zákazníků. V roce 2017 prodala 75 400 vozů s tržbami přes 14,5 miliardy korun, a je tak z hlediska počtu zobchodovaných automobilů jedním z největších prodejců ojetých aut ve střední a východní Evropě. Nabízí také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro rok 2017 a 2018 se stala i držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Značky AAA AUTO a Mototechna jsou oficiálním partnerem české nejvyšší fotbalové soutěže – Fortuna ligy. |