AAA AUTO: Budoucností prodeje ojetých vozů jsou inovace v oblasti IT a internetu

Před čtvrtstoletím stačil k obchodování s ojetinami telefon, fax a organizační talent

Praha 7. prosince 2017 – Na českém trhu dosáhly autobazary vysoké hustoty pokrytí, a proto je velmi složité nacházet další metody k dalšímu růstu prodejů. Řada malých prodejců, kteří nemají prostředky na investice do rozvoje, z trhu postupně odchází. Velcí prodejci ojetých automobilů vidí budoucnost trhu v investicích do inovací, které jim přinášejí širší
a náročnější spektrum zákazníků. AAA AUTO za 25 let své existence přivedlo na trh celou řadu inovačních postupů, které mění trh s ojetinami v sofistikovaný business založený na nejmodernějších IT technologiích a internetu.

Nákup ojetého vozu už zdaleka není jen otázkou široké nabídky automobilů ve vozovém parku.
I přes fakt, že společnost AAA AUTO nabízí v současnosti cca 8 tisíc vozů, již od počátku
se soustřeďuje na inovace a usnadnění nákupních procesů. „Prodej ojetého vozu se dnes neobejde bez odborné diagnostiky a velkého množství dat. Právě proto se snažíme každého zákazníka dostatečně a jasně informovat o původu nabízeného vozu a usnadnit mu tak proces výběru k jeho naprosté spokojenosti,“ říká generální ředitelka AAA AUTO, Karolína Topolová.

Na počátku probíhala komunikace se zákazníkem pouze přes pevnou telefonní linku. S rozvojem internetu a marketingových technik se firma stala průkopníkem v oblasti telemarketingu a webové prezentace ojetých aut. V současné době realizuje až 90 % transakcí s vozy díky internetu a mobilním telefonům, prostřednictvím kterých probíhá většina komunikace se zákazníky. Pro potřeby klientů společnost již v roce 1998 zřídila call centrum v Praze, což byl v prodeji ojetých vozů naprostý unikát nejen na území České republiky, ale i v celé střední Evropě. Ve stejném roce začala společnost
s rozvojem on-line obchodování, kdy spustila první webovou prezentaci. O pouhé čtyři roky později
se web www.aaaauto.cz stal nejnavštěvovanější automobilovou stránkou u nás.

V průběhu roku 2017 výrazně vzrostla především návštěvnost z mobilních zařízení, kterou společnost spustila před třemi lety. Moderní mobilní aplikace pro chytré telefony nabízí největší výběr vozidel
ve střední Evropě a je určena jak pro operační systém iOS, tak pro Android. Mobilní aplikace stejně jako web nabízí kromě průvodce i funkci Garáž, kam si zákazník může virtuálně „zaparkovat“ vybrané automobily a kdykoliv se k nim vrátit. Letos ve srovnání se stejným obdobím loňského roku vzrostl podíl výběru automobilu přes mobilní aplikaci o 13,6 %. Za zmínku stojí rovněž mobilní výkup s využitím GPS lokalizace pracovníků. „Náš dispečink monitoruje na obrazovce pohyb mobilních prodejců po České republice. Díky tomu jsme je schopni operativně poslat k zákazníkovi téměř okamžitě,“ doplňuje Karolína Topolová.

Další z řady inovací je zavedení systému evidence vozů Navision. AAA AUTO interně vyvinulo unikátní software pro oceňování a kontrolu vozů. Systém umožňuje jak automatické zhodnocení klíčových ukazatelů vozu vedoucích k odhadu jeho prodejnosti, tak i z dostupných zdrojů sbírá informace
o historii vozu. Vykoupené automobily jsou pak evidovány ve skladovém IT systému, který už dávno neslouží k pouhému přehledu vozů. Umožňuje např. automatické snižování prodejních cen v čase nebo doporučuje ideální lokaci v síti autocenter společnosti podle aktuálního zájmu zákazníků
o modely vozů v daných regionech. „V podstatě se dá říct, že s předstihem převážíme vozy na správné pobočky ještě před tím, než o něj konkrétní klienti projeví zájem“ vysvětluje Karolína Topolová.

Stále větší oblibě se těší prodej vozů s využitím sociální sítě Facebook. „Jen v České republice jsme letos prodali přes 1000 aut a od léta je to standardně přes 100 vozů každý měsíc. Dynamika vývoje kopíruje i slovenský, maďarský a polský trh. Náš FB využíváme k aktivnímu oslovování nových zákazníků přes posty, placené promo a další techniky,“ vysvětluje Karolína Topolová. Prodeje zprostředkované díky sociálním sítím v posledních týdnech těží i z vysoké úspěšnosti videopostů s Leošem Marešem a Patrikem Hezuckým, kteří potenciálním zákazníkům zábavnou formou vysvětlují jednotlivé prodejní benefity. „Celkově už mají první tři videa skoro 1,5 milionu shlédnutí. Budeme v této kampani pokračovat, postupně se objeví celkem deset pokračování,“ dodává Karolína Topolová.

AAA AUTO jako první ve svém oboru také zavedlo zcela novou technologii trojrozměrné virtuální prohlídky svého pražského showroomu a v něm vystavených vozidel. Záběry kamer a snímky z dronů s odkazy na konkrétní vozidla spolu s unikátní technologií zpracování takto získaných dat zákazníkům pomáhají zlepšit orientaci v areálu.

Nejvýraznější měrou se na inovacích podílí značka zánovních vozů Mototechna, kterou společnost AAA AUTO znovu uvedla na trh před pěti lety. Právě ta prochází v současné době výrazným růstem. Za poslední rok svůj výkon dokonce téměř zdvojnásobila. „Uvědomujeme si, že pokud chceme nadále růst a dominovat trhu, nemůžeme se spoléhat jen na rostoucí počet našich poboček. Potřebujeme přicházet s novinkami, které nám umožní vytvořit si pozici lídra, a to nejen
v prodeji zánovních automobilů. Chceme se stát nejinovativnější firmou ve svém oboru ve střední Evropě,“
uzavírá Karolína Topolová.

Je to právě Mototechna, která spustila pilotní fázi ojedinělého produktu na trhu zánovních a ojetých automobilů - Try&Buy. V rámci něho si může klient kterýkoliv vůz nejprve na jeden až tři měsíce pronajmout a otestovat, a to s přednostním právem jej při spokojenosti po skončení nájmu odkoupit. Délka pronájmu na testování není časově omezená.

Mototechna chystá i spuštění prodejů vozidel online. Firmě se podařilo digitalizovat, a tím pádem
i zrychlit proces zadávání vozidla do systému v průběhu výkupu. Tyto inovace mají za cíl zrychlení obsluhy zákazníka.

I pro nadcházející rok chystá AAA AUTO celou řadu inovací. Budou zaváděny přes všechny procesy a divize firmy a týkat se budou výkupu, prodeje, finančních služeb, marketingu, poprodejního servisu, interních systémů i řízení společnosti.

Zlatá karta_logo Moto Skupina AAA AUTO působí na trhu již 25 let. Provozuje síť více než 40 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila již přes
2 miliony zákazníků. Skupina prodá ročně více než 70 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro rok 2017 se stala i držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. Značky AAA AUTO a Mototechna jsou oficiálním partnerem české nejvyšší fotbalové soutěže – HET ligy.

 

 

 

 
 



800 110 800 Volejte denně 8:00 - 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací