Předohrab je hovorové neboli slangové označení pro vůz s pohonem předních kol, které se postupem času vžilo zejména kvůli hrabavým rozjezdům v kopcích způsobených nedostatečným zatížením hnané nápravy.
Označení předohrab je takřka podobně staré jako přítomnost vozů s pohonem předních kol na našem trhu. V angličtině je předohrab označován zkratkou FWD spojující tři slova (Front – přední, Wheel – Kolo, Drive – náhon). Vozy, které jsou hnány pouze pomocí předních kol, mají zároveň charakteristické a nezáludné jízdní vlastnosti, díky čemuž bývají považovány za velmi bezpečné.
Koncepce náhonu na přední kola si vyžaduje přítomnost motoru v přední části vozu. Hnaná náprava potřebuje dostatečnou přilnavost, kterou by bez potřebného zatížení nezískala. Umístění motoru před, nad nebo kousek za přední nápravou dostatečné zatížení umožní. Přední náhon má také velkou zásluhu na bezpečnosti při řízení. Tím, že jsou hnaná kola zároveň řiditelná volantem, dokáže většina řidičů bezpečně zamezit smyku například při akvaplaninku, protože ke stabilizaci vozidla postačí ve většině případů pouhé přidání plynu.
Zejména díky bezpečnosti, jednoduchosti konstrukce (odvislé na malé vzdálenosti hnané nápravy od motoru) a nižším servisním a výrobním nákladům je automobil s pohonem předních kol nejpoužívanější koncepcí vozů dneška.