Protektor je označení pro nově vzniklou pneumatiku, která vznikne lepením nevulkanizovaného kaučukového materiálu na starou ojetou pneumatiku.
Protektor je stará pneumatika na původním kordu, která neměla vzorek vyšší než 1 mm. Protektor vznikne pomocí procesu zvaného protektorování. Ten v praxi znamená, že se obrousí nápisy staré pneumatiky a odstraní se původní dezén. Následně je na holou pneumatiku nanesen spojovací roztok a vrstva nevulkanizovaného kaučukového materiálu. Na závěr je při teplotě 145°C a tlaku 15 atmosfér do materiálu vytlačen nový vzorek. Toto řešení je velmi šetrné k životnímu prostředí, jelikož se oddaluje proces složité a nákladné likvidace pneumatik.
Protektory mají velkou výhodu v nízké ceně, za kterou lze pořídit zcela nový vzorek na již použité pneumatice. Zdálo by se, že protektory jsou tak zcela ideálním prostředkem k získání nových vzorků. Do jisté míry je to pravda, nicméně je nezbytně nutné při jejich koupi zvážit několik pádných faktorů. Předně je dobré vědět, zda nebyla kostra pneumatiky poškozena před protektorováním. V druhé řadě je důležitý počet opakujících se protektorování, neboť i životnost kordu pneumatiky není neomezená. Nedoporučuje se tak protektorovat pneumatiku více než dvakrát. Dalšími ukazateli jsou koeficienty maximálních rychlostí, které jsou u protektorů zpravidla mnohem nižší než u nových pneumatik, a také stáří původní pneumatiky, které ale nelze jednoduše zjistit. Protektory se svou charakteristikou hodí nejvíce šetřivým lidem jezdícím pomalu s nízkým kilometrovým nájezdem. Řidičům rychlejších vozů nebo těm, kteří jsou denně v provozu, je ovšem nelze doporučit.