Ženy nedůvěřují alternativním palivům a raději volí bezpečná a prostorná SUV

Nejoblíbenějším SUV se u žen v roce 2016 poprvé stala Škoda Yeti

Praha, 7. března 2017 – Trendem dnešní doby je rozvoj automobilů s alternativním pohonem, který šetří peněženku i přírodu. Ženy jsou oproti mužům v této oblasti konzervativnější a spíše preferují benzínové nebo dieslové vozy, kterým důvěřují. Upřednostňují bezpečné a prostorné vozy jako SUV, MPV nebo kombi, jejichž poptávka roste na úkor hatchbacků a sedanů. Vyplynulo to ze statistik největšího prodejce ojetých automobilů AAA AUTO.

Ženy se při nákupu ojetého auta snaží minimalizovat veškerá možná rizika a výběr nepodceňují. Proto na rozdíl od mužů naprosto nedůvěřují automobilům s alternativními pohony. V tomto ohledu jsou spíše konzervativní, což platí i při výběru klasických paliv, kdy častěji volí benzínovou variantu (65 %). „Automobily s alternativním pohonem jsou pro ženy neznámou a znamenají pro ně krok do nejistoty, přestože díky téměř nulovým zkušenostem nemohou tyto typy aut hodnotit. Tradiční pohony vnímají jako bezpečné a ověřené,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO International Karolína Topolová.
Pocit bezpečí a důraz na rodinu jsou důvodem, proč stále častěji sahají po SUV, MPV nebo kombi. „Poptávka po SUV se u žen za posledních 5 let více než zdvojnásobila. Velký nárůst obliby zaznamenáváme i v případě MPV a kombi, kdy si u nás zákaznice koupily o 27 % více těchto typů aut. Na úkor toho pak klesá zájem o sedany, které poklesly z dlouhodobého třetího místa až na páté,“ doplnila Topolová. Nejprodávanějším SUV u žen se stala vloni poprvé Škoda Yeti, která sesadila z letitého prvenství Kia Sportage, i když těsně. Škoda Yeti si své prvenství drží i letos, ale na záda ji šlape překvapivě Dacia Duster.
 
Vývoj obliby modelů SUV u žen za posledních 5 let:

MDŽ_ženy_TOP modely_tabulka

Opatrnost žen se projevuje i při výběru místa, kde si svoje auto pořídí. Vyhýbají se nákupu vozu na inzerát nebo z dovozu a upřednostňují ověřené prodejce, kteří se jim věnují, dávají záruky nejen na původ vozu a stav tachometru, ale také jim umožní přivést si vlastního mechanika nebo kamaráda, který se v autech dobře vyzná.

Trend značky škoda je u žen i u mužů podobný. Škodovka patří letitě na první místa v preferencích značky. Na druhém a třetím místě se v posledních letech střídá Ford s Volkswagenem. Nejoblíbenějším modelem posledních pěti let je Škoda Fabia, následovaná stabilně Škodou Octavia, Fordem Focus a VW Passat. Na vzestupu je obliba modelu VW Golf, který se posunul z devátého místa v roce 2012 na čtvrté v roce 2016 a letos se za první dva měsíce dělí o třetí příčku s Fordem Focus.
 
Ženy kladou stále větší důraz na komfort při jízdě, což dokazuje nárůst poptávky po vozech s automatickou převodovkou a náhonem na všechna čtyři kola, a to jeden a půl krát za posledních pět let. Oproti minulosti volí ženy vozy se silnějším motorem. V roce 2012 se u největšího prodejce ojetin u nás prodalo nejvíce aut s výkonem 55 kW a dnes vyhrává výkon 77 kW.
 
Nejoblíbenější barvou je šedá a na druhém místě modrá stejně jako u mužů. Rozdíl mezi muži a ženami se projevil až u třetí nejoblíbenější barvy, kterou je u žen červená a u mužů černá. Za posledních pět let největší skok v oblibě barev u žen zaznamenaly bílá a hnědá, po kterých vzrostla poptávka až trojnásobně. 

Kvůli stoupajícímu zájmu o SUV a vozy 4x4 otevřelo AAA AUTO v uplynulých letech na svých největších pobočkách specializovaná centra pro tento segment ojetých aut. To největší v Praze nabízí přes tisíc vozů.

 

AAA AUTO_fotbal_CZ_liga Skupina AAA AUTO působí na trhu již 25 let. Provozuje síť více než 40 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila přes 1,9 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně téměř 70 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro rok 2017 se stala i držitelem prestižního ocenění Superbrands. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. Značky AAA AUTO a Mototechna jsou oficiálním partnerem české nejvyšší fotbalové soutěže – ePojisteni.cz ligy.

 

 




Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 0 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.