Do bazarů se zákazníci nejčastěji vrací pro šedý hatchback nebo combi. Bodují i SUV

Nejoblíbenější ojetinou roku 2014, které zákazníci zachovávají věrnost, je šedý hatchback od Škody

Praha 11. listopadu 2014 – Věrnost zákazníků, kteří opakovaně uskuteční nákup ojetého vozu, se nejvíce projevuje u výběru karoserie a značky. Kromě druhu paliva nebo například bezpečnostní výbavy má na opětovný nákup vliv i barva. I přes drobný pokles vévodí značkám Škoda, za kterou následuje Ford a Toyota. Top 5 uzavírá dvojice Volkswagen a Renault. Vyplývá to z analýzy AAA AUTO Index, při které společnost AAA AUTO hodnotila své prodeje za uplynulých 5 let.
 

Fakta o věrnosti zákazníků z AAA AUTO Index:

- Značkám, pro které se zákazníci vrací nejčastěji, typicky vévodí Škoda. I přes sedmiprocentní pokles si tuzemská automobilka drží neohroženou první pozici s 47,9 %. Druhý Ford (25,1 %) je pak následován značkou Toyota (22,2 %).

- Z druhů karoserie si zákazníci vybírají hatchback (46,7 %), který doprovází combi (37,4 %) a sedan (23,2 %). Znatelný pokrok zaznamenaly vozy SUV (26 %), pro které se vrátilo o 6,4 % více zákazníků než v roce 2013.

- Cenově jsou stále nejvyhledávanější vozy do 50 tisíc (48 %). Mírně vzrostla i kategorie ojetin dražších než 200 tisíc (47,9 %).

- Oproti minulému roku si výrazně polepšila šedá barva (22 %), která se z třetího místa dostala na první příčku a modrou (20,8 %) odsunula na místo druhé. Třetí pozici v těsném závěsu obsadila barva černá (20,5 %).       

graf_značka_2014

Stejně jako u jiného druhu zboží existuje vysoká pravděpodobnost, že zákazník si v případě spokojenosti s výrobkem tento koupí znovu. A právě spokojenost a návratnost zákazníků z dlouhodobého hlediska pečlivě monitorujeme, abychom byli schopni zajistit klientům opětovně každý vůz, se kterým byli v minulosti spokojeni,“ uvádí generální ředitelka AAA AUTO, Karolína Topolová a dodává: 

Jsme si vědomi toho, že péče o zákazníka a zajištění veškerých služeb souvisejících s prodejem může mít i značný akviziční potenciál a přivést nové zákazníky, kteří se značkou dosud neměli zkušenost.“ Zvyšování věrnosti zákazníků se neprojeví jen v opakovaných nákupech (popřípadě využívání servisů), ale představuje potenciál pro další prodeje, jako je např. pořizování dalších vozů do domácnosti od stejné značky atd. 

grafy_karoserie a barva_2014

V případě, že se zákazník rozhodne pro změnu při výběru další ojetiny, ze značek si namísto Škody kupuje nejčastěji Ford (7,8 %) nebo Volkswagen (7,7 %). Majitelé hatchbacku jako alternativu volí combi (23,4 %) či sedan (13,4 %). Opačná situace platí při volbě jiné karoserie u vlastníků combi. Ti si vybírají hatchback (30,8 %) nebo sedan (10,7 %). Letos nejoblíbenější barvu, šedou, mění za modrou, případně stříbrnou nebo černou. Rozdíl v případě změny druhu paliva je téměř stejný. Majitelé dieselových motorů přechází na benzinové agregáty v 36,3 % případů, zatímco v opačném sledu je to 34,9 %.

 

 

Logo Skupina AAA AUTO působí na trhu již 22 let. Provozuje síť 35 poboček v ČR, na Slovensku, v Rusku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila přes 1,5 milionu zákazníků. Auditované výnosy skupiny v roce 2013 činily 379 milionů eur a celkové prodeje 56 648 vozů, z toho 38 297 v ČR, 15 896 na Slovensku a 2455 na ruském trhu. Za prvních devět měsíců roku 2014 si zákazníci odvezli již téměř 48 500 aut. Společnost od roku 2012 prodává vozy také pod staronovou značkou Mototechna, pod kterou v České i Slovenské republice soustředila nabídku „zánovních“ automobilů. V dubnu 2014 Mototechna zahájila prodej luxusních vozů v novém segmentu Mototechna Premium. Značka AAA AUTO se v rámci studie agentury Ogilvy & Mather z podzimu roku 2013 umístila mezi deseti nejlepšími českými značkami po listopadu 1989. SkupinaAAA AUTO je nyní v procesu převzetí prostřednictvím Abris Capital Partners, předního nezávislého fondu soukromého kapitálu.

 

 



Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 22 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.