Nejoblíbenější ojetinou roku 2014, které zákazníci zachovávají věrnost, je šedý hatchback od Škody
Fakta o věrnosti zákazníků z AAA AUTO Index:
- Značkám, pro které se zákazníci vrací nejčastěji, typicky vévodí Škoda. I přes sedmiprocentní pokles si tuzemská automobilka drží neohroženou první pozici s 47,9 %. Druhý Ford (25,1 %) je pak následován značkou Toyota (22,2 %).
- Z druhů karoserie si zákazníci vybírají hatchback (46,7 %), který doprovází combi (37,4 %) a sedan (23,2 %). Znatelný pokrok zaznamenaly vozy SUV (26 %), pro které se vrátilo o 6,4 % více zákazníků než v roce 2013.
- Cenově jsou stále nejvyhledávanější vozy do 50 tisíc (48 %). Mírně vzrostla i kategorie ojetin dražších než 200 tisíc (47,9 %).
- Oproti minulému roku si výrazně polepšila šedá barva (22 %), která se z třetího místa dostala na první příčku a modrou (20,8 %) odsunula na místo druhé. Třetí pozici v těsném závěsu obsadila barva černá (20,5 %).
„Stejně jako u jiného druhu zboží existuje vysoká pravděpodobnost, že zákazník si v případě spokojenosti s výrobkem tento koupí znovu. A právě spokojenost a návratnost zákazníků z dlouhodobého hlediska pečlivě monitorujeme, abychom byli schopni zajistit klientům opětovně každý vůz, se kterým byli v minulosti spokojeni,“ uvádí generální ředitelka AAA AUTO, Karolína Topolová a dodává:
„Jsme si vědomi toho, že péče o zákazníka a zajištění veškerých služeb souvisejících s prodejem může mít i značný akviziční potenciál a přivést nové zákazníky, kteří se značkou dosud neměli zkušenost.“ Zvyšování věrnosti zákazníků se neprojeví jen v opakovaných nákupech (popřípadě využívání servisů), ale představuje potenciál pro další prodeje, jako je např. pořizování dalších vozů do domácnosti od stejné značky atd.
V případě, že se zákazník rozhodne pro změnu při výběru další ojetiny, ze značek si namísto Škody kupuje nejčastěji Ford (7,8 %) nebo Volkswagen (7,7 %). Majitelé hatchbacku jako alternativu volí combi (23,4 %) či sedan (13,4 %). Opačná situace platí při volbě jiné karoserie u vlastníků combi. Ti si vybírají hatchback (30,8 %) nebo sedan (10,7 %). Letos nejoblíbenější barvu, šedou, mění za modrou, případně stříbrnou nebo černou. Rozdíl v případě změny druhu paliva je téměř stejný. Majitelé dieselových motorů přechází na benzinové agregáty v 36,3 % případů, zatímco v opačném sledu je to 34,9 %.
Skupina AAA AUTO působí na trhu již 22 let. Provozuje síť 35 poboček v ČR, na Slovensku, v Rusku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila přes 1,5 milionu zákazníků. Auditované výnosy skupiny v roce 2013 činily 379 milionů eur a celkové prodeje 56 648 vozů, z toho 38 297 v ČR, 15 896 na Slovensku a 2455 na ruském trhu. Za prvních devět měsíců roku 2014 si zákazníci odvezli již téměř 48 500 aut. Společnost od roku 2012 prodává vozy také pod staronovou značkou Mototechna, pod kterou v České i Slovenské republice soustředila nabídku „zánovních“ automobilů. V dubnu 2014 Mototechna zahájila prodej luxusních vozů v novém segmentu Mototechna Premium. Značka AAA AUTO se v rámci studie agentury Ogilvy & Mather z podzimu roku 2013 umístila mezi deseti nejlepšími českými značkami po listopadu 1989. SkupinaAAA AUTO je nyní v procesu převzetí prostřednictvím Abris Capital Partners, předního nezávislého fondu soukromého kapitálu. |