Čeští spotřebitelé stále častěji přistupují k výměně automobilu a koupi novějšího modelu ojetého vozu. Mezi hlavní důvody, proč se rozhodnou pro změnu, lze zařadit stáří vozu nebo jeho opotřebování, zejména pak příliš vysoký počet najetých kilometrů. Zatímco v roce 2011 bylo možné zakoupit ojetou Škodu Fabia za 104 323 Kč, dnes si běžný český zákazník může pořídit stejný typ vozu za 95 231 Kč. Obdobné tendence, kdy během posledních let došlo k poklesu prodejní ceny v průměru o 5 až 10 tisíc, můžeme zpozorovat rovněž u automobilů typu Ford Focus, Renault Clio, Renault Laguna, Škoda Felicia a dalších. Snížení prodejní ceny téměř o 50 % je pak patrné u ojetých vozů, jako je Peugeot 206 a VW Polo, u automobilů Peugeot 307, Hyundai i30 či Škoda Roomster se pak cena snížila o téměř 25 %.
Průměrná prodejní cena naopak stoupá například u vozů typu Škoda Octavia, Ford Mondeo či Škoda Superb, a to z toho důvodu, že si čeští zákazníci stále častěji vybírají novější automobily s lepší výbavou, a dokonce se přitom neostýchají sáhnout hlouběji do peněženky. Primárními parametry, které jsou mezi zákazníky v současnosti nejžádanější, jsou velikost a bezpečnost ojetých automobilů, od toho se pak rovněž odvíjí jejich výběr a samotná cena vozu. „Díky příznivé ekonomické situaci a snižující se ceně u ojetých automobilů jsou dnes Češi ochotni investovat vyšší částky do koupě automobilu a využívají k tomu široké nabídky financování, přičemž jen v AAA AUTO mohou vybírat z nabídky čtyř největších společností v České republice,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO.
Dle údajů největšího prodejce ojetých automobilů AAA AUTO se za posledních 6 měsíců zvedla průměrná cena vozu k financování o 16,7 % na 210 000 Kč, což je o 31,3 % více než před pěti lety. Přitom akontace tvoří průměrně necelých 24 %. „V posledních šesti měsících se zvýšil o 7 % zájem především o vozy s cenou 200 000 až 400 000 korun oproti roku 2015. V případě zánovních vozů, které prodáváme pod značkou Mototechna, využívá financování o 30 % více zákazníků než loni. Zákazníci u nás vítají, že si na jednom místě mohou vybrat vůz a zároveň zajistit výhodné financování. Mohou tak s vozem odjet prakticky hned, což jim prodejce nových vozů logicky nemůže nabídnout,“ doplnila Karolína Topolová.
Skupina AAA AUTO působí na trhu již 24 let. Provozuje síť více než 40 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila přes 1,75 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně přes 63 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Od roku 2012 prodává vozy také pod obnovenou značkou Mototechna, pod kterou soustředila nabídku „zánovních“ automobilů. V roce 2014 Mototechna zahájila prodej luxusních vozů v novém segmentu Mototechna Premium. Značka AAA AUTO se podle studie agentury Ogilvy & Mather letos opakovaně umístila mezi deseti nejlepšími českými značkami po listopadu 1989. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčku Czech TOP 100, loni se umístila i v žebříčku Českých 100 nejlepších. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. |
Kontakt: