AAA AUTO nabízelo mladší ojeté vozy s méně kilometry, než byl průměr na trhu
Praha, 20. března 2017 – Výrazně rozšířenou nabídku ojetých vozů v ČR, ale zároveň o něco vyšší cenu nabídl trh ojetin v loňském roce v porovnání s rokem 2015. Způsobují to nejen zvyšující se nároky zákazníků na výbavu, ale také ochota investovat více peněz do zánovních automobilů, což potvrzují i prodeje největšího prodejce ojetin u nás, AAA AUTO a značky Mototechna. Výsledky srovnání vycházejí ze statistických dat shromažďovaných společností AAA AUTO o celkovém trhu a z údajů o vlastních prodejích, které loni v České republice činily 44 000 vozů.
Zájemci o koupi ojetých automobilů měli v loňském roce možnost vybírat z celkového počtu 1 090 000 nabízených vozů prostřednictvím autobazarů i soukromých inzerátů. Celkový počet nabízených aut na českém trhu meziročně stoupl o 158 tisíc vozů, což znamenalo nárůst o 17 %. Největší český autobazar AAA AUTO zvýšil průměrnou denní nabídku svých vozů o zhruba 6 % na téměř 8 500 aut.
Průměrná cena ojetin na trhu se zvýšila ze 180 194 Kč v roce 2015 na 192 354 Kč v loňském roce, tedy o 6,7 %. Zvýšení cen bylo z velké míry ovlivněno i stále rostoucí výbavou nabízených vozů, stejně jako častěji se objevujícími luxusními prvky. „I přes fakt, že k mírnému zdražování vzhledem ke stoupající kvalitě nabízených vozů postupně dochází i u nás, snažíme se dlouhodobě držet ceny nabízených automobilů pod celorepublikovým průměrem, což se nám daří,“ říká generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.
Stejně jako v případě prodejních cen, došlo u vozů na trhu i ke zvýšení počtu najetých kilometrů. Zatímco v roce 2015 byl průměrný nájezd 147 812 km, loni to bylo 157 177 km, což znamenalo nárůst o 6,3 %. „V případě počtu najetých kilometrů se snažíme přednostně vybírat vozy s co nejnižším nájezdem a reflektovat tak na zvýšený zájem po zánovních automobilech pod značkou Mototechna. Díky tomu je průměrný nájezd našich vozů nižší o více než 35 000 kilometrů, než je průměr trhu,“ dodává Topolová.
Také pokud jde o stáří, je možné v AAA AUTO najít oproti trhu v průměru mladší vozy. Průměrný věk ojetin na českém trhu za rok 2016 činil 10,4 roku. Průměrné stáří vozů nabízených AAA AUTO bylo v průměru 8 let, což je téměř o dva a půl roku méně.
Skupina AAA AUTO působí na trhu již 25 let. Provozuje síť více než 40 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila přes 1,9 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně přes 63 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. Značky AAA AUTO a Mototechna jsou oficiálním partnerem české nejvyšší fotbalové soutěže – ePojisteni.cz ligy. |